XML

Informacja o wyborach do izb rolniczych i harmonogram dyżurów

Informacja o wyborach do
Rad Powiatowych Podkarpackiej Izby Rolniczej
W dniu 25 lutego 2019 r., Krajowa Rada Izb Rolniczych, podjęła uchwałę nr 1/2019 w sprawie zarządzenia wyborów do walnych zgromadzeń izb rolniczych.
Wybory odbędą się w dniu:
28 lipca 2019 r. (niedziela) w godzinach od 8.00 – do 18.00


 
Lokal wyborczy dla okręgu wyborczego nr 132 obejmującego Gminę Tyczyn wyznaczony został w Urzędzie Miejskim w Tyczynie, ul. Rynek 18, 36-020 Tyczyn (sala narad).         

Osobami uprawnionymi do głosowania w wyborach do izb rolniczych są osoby fizyczne i prawne będące podatnikami podatku rolnego, które posiadają gospodarstwo rolne o łącznej powierzchni przekraczającej 1 ha lub 1 ha przeliczeniowy oraz podatnicy podatku  dochodowego z działów specjalnych produkcji rolniczej i członkowie RSP posiadający w nich wkłady gruntowe. Tylko Ci podatnicy będą umieszczeni na listach uprawnionych do głosowania. W gminach, w których powierzchnia użytków rolnych nie przekracza 4 tys. ha (okręg jednomandatowy) do Rady Powiatowej Izby Rolniczej wybiera się jednego członka, a w gminach posiadających więcej niż 4 tys. ha (okręg dwumandatowy) wybiera się dwóch członków. W okręgu wyborczym stanowiącym obszar miasta na prawach powiatu, wybiera się tylko jednego członka rady.

W każdym powiecie ziemskim utworzona zostanie Rada Powiatowa Podkarpackiej Izby Rolniczej. W jej skład wejdą rolnicy, którzy w wyborach do tego organu otrzymają największą ilość ważnie oddanych głosów. Rada Powiatowa Izby wybiera, ze swojego składu, przewodniczącego oraz delegata na Walne Zgromadzenie Podkarpackiej Izby Rolniczej.


Rolnik, ubiegający się o mandat członka Rady Powiatowej Podkarpackiej Izby Rolniczej musi osobiście lub za pośrednictwem Poczty Polskiej wypełnić i dostarczyć Okręgowej Komisji Wyborczej nr 132 w Tyczynie następujące dokumenty:

Zgłoszenie kandydata tj. osoby fizycznej na członka Rady Powiatowej Podkarpackiej Izby Rolniczej musi zawierać:
1) zgłoszenie kandydata
2) czytelnie wypełnioną listę osób popierających zgłoszenie kandydata, zawierającą
co najmniej 50 podpisów rolników posiadających prawo wyborcze w danym okręgu, lista powinna zawierać  czytelnie podane imię i nazwisko, adres zamieszkania, datę urodzenia, serię i numer dowodu osobistego oraz podpis osoby popierającej zgłoszenie.
3) oświadczenie kandydata o zgodzie na kandydowanie
4) oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwo umyślne
5) zgodę kandydata na przetwarzanie danych osobowych
6) upoważnienie udzielane przez kandydata do zgłoszenia jego kandydatury (tylko
w przypadku, gdy osobą zgłaszającą jest osoba inna niż sam kandydat)
 
Zgłoszenie kandydata tj. osoby prawnej, na członka Rady Powiatowej Podkarpackiej Izby Rolniczej musi zawierać:
1) zgłoszenie kandydata osoby prawnej
2) czytelnie wypełnioną listę osób popierających zgłoszenie kandydata, zawierającą
co najmniej 50 podpisów rolników posiadających prawo wyborcze w danym okręgu, lista powinna zawierać  czytelnie podane imię i nazwisko, adres zamieszkania, datę urodzenia, serię i numer dowodu osobistego oraz podpis osoby popierającej zgłoszenie
3) oświadczenie kandydata o zgodzie na kandydowanie
4) oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwo umyślne
5) zgodę kandydata na przetwarzanie danych osobowych
6) upoważnienie udzielane przez kandydata do zgłoszenia jego kandydatury (tylko
w przypadku, gdy osobą zgłaszającą jest osoba inna niż sam kandydat)
7) dokument wystawiony przez władze osoby prawnej o ustanowieniu przedstawiciela tej osoby, zawierający nazwę, adres siedziby osoby prawnej, nazwę organu, który ustanowił przedstawiciela oraz imiona i nazwisko oraz adres zamieszkania przedstawiciela, jeżeli zgłoszenie kandydata dokonywane jest w imieniu osoby prawnej wydany najpóźniej na 3 miesiące przed terminem wyznaczonym jako termin wyborów.
 

Powyższe dokumenty należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie do dnia
5 lipca 2019 r. w siedzibie Okręgowej Komisji Wyborczej nr 132 w Tyczynie mieszczącej się w Urzędzie Miejskim w Tyczynie, ul. Rynek 18, pok. nr 24 (I piętro).


Harmonogram dyżurów Komisji Okręgowej Nr 132 w Gminie Tyczyn powołanej do przeprowadzenia wyborów do Rad Powiatowych Podkarpackiej Izby Rolniczej:

Miejsce dyżuru, Urząd Miejski w Tyczynie, ul. Rynek 18, pok. nr 24 (I piętro) w dniach:
25 czerwca 2019 r. (wtorek)  w godzinach 8.00-11.30, 13.30-15.00
1 lipca 2019 r. (poniedziałek) w godzinach 8.00-16.00
2 lipca 2019 r.  (wtorek) w godzinach 8.00-15.00
5 lipca 2019 r. (piątek) w godzinach 8.00-13.00
 
Zgłoszenie każdego kandydata dokonywane jest odrębnie.
Kandydować można tylko w jednym okręgu wyborczym.
Komisja Okręgowa nr 132 w Tyczynie przyjmować będzie zgłoszenia kandydatów na Członków Rady Powiatowych Podkarpackiej Izby Rolniczej.
Podmiot publikującyUrząd Miejski w Tyczynie
WytworzyłUrząd Miejski w Tyczynie2019-06-21
Publikujący Andrzej Siwiec 2019-06-21 14:22