REGULAMIN ORGANIZACYJNY
URZĘDU MIEJSKIEGO W TYCZYNIE
ROZDZIAŁ I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1.
Regulamin Organizacyjny Urzędu Miejskiego w Tyczynie zwany dalej “Regulaminem” określa organizację Urzędu Miejskiego w Tyczynie i zasady jego funkcjonowania oraz zakres działania komórek organizacyjnych.
§ 2.
Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
-
Gminie – należy przez to rozumieć Gminę Tyczyn.
-
Radzie – należy przez to rozumieć Radę Miejską w Tyczynie.
-
Burmistrzu, Zastępcy Burmistrza, Sekretarzu, Skarbniku – należy przez to rozumieć odpowiednio Burmistrza Tyczyna, Zastępcę Burmistrza Tyczyna, Sekretarza Gminy Tyczyn oraz Skarbnika Gminy Tyczyn.
-
Urzędzie – należy przez to rozumieć Urząd Miejski w Tyczynie.
-
Gminnych jednostkach organizacyjnych – należy przez to rozumieć jednostki , powołane przez Gminę do realizacji zadań własnych i zleconych ujęte w Załączniku Nr 1 do Regulaminu.
-
Komórkach organizacyjnych Urzędu – należy przez to rozumieć Referat i stanowisko pracy.
§ 3.
-
Urząd jest jednostką organizacyjną Gminy powołaną do wykonywania zadań publicznych o znaczeniu lokalnym, należących do kompetencji Burmistrza. Burmistrz wykonuje swoje zadania również przy pomocy gminnych jednostek organizacyjnych.
-
Urząd realizuje zadania:
1) własne Gminy, wynikające z ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.),
2) wynikające z ustaw szczególnych,
3) wynikające z uchwał Rady,
4) zlecone z zakresu administracji rządowej, a także z zakresu organizacji przygotowania
i przeprowadzenia wyborów powszechnych oraz referendów,
5) przyjęte w drodze porozumień.
-
Urząd jest pracodawcą zatrudnionych w nim pracowników.
-
Status prawny pracowników Urzędu określa ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych ( Dz. U. Nr 223, poz. 1458 z późn. zm. ).
-
Siedziba Urzędu mieści się w Tyczynie, ul. Rynek 18.
§ 4.
Urząd działa w oparciu o następujące zasady:
-
praworządności,
-
służebności wobec społeczności lokalnej,
-
racjonalnego gospodarowania mieniem gminnym,
-
jednoosobowego kierownictwa,
-
podziału zadań,
-
wzajemnego współdziałania,
-
podnoszenia jakości świadczonych usług.
§ 5.
Urząd jest czynny w dniach roboczych od poniedziałku do piątku w godzinach od 730 do 1530.
ROZDZIAŁ II
ORGANIZACJA URZĘDU
§ 6.
-
Strukturę Urzędu tworzą: referaty oraz stanowiska pracy.
-
W zależności od zakresu i charakteru zadań, w Urzędzie mogą być tworzone zespoły.
§ 7.
W Urzędzie działają następujące referaty i stanowiska pracy:
1) Referat Organizacji i Spraw Obywatelskich,
2) Referat Gospodarki Przestrzennej i Rozwoju Gospodarczego,
3) Referat Inwestycji,
4) Referat Budżetu i Finansów,
5) Stanowisko ds. Publicznych i Bezpieczeństwa,
6) Stanowisko Radcy Prawnego.
§ 8.
W Urzędzie działają komórki organizacyjne i stanowiska pracy posługujące się przy rejestrowaniu i archiwizowaniu dokumentów następującymi symbolami literowymi:
B - burmistrz
ZB - zastępca burmistrza
RSG - sekretarz gminy
ROS - st. obsługi sekretariatu Urzędu
ROC - st. ds. obronnych, zarządzania kryzysowego, OC i OSP
ROW - st. ds. wydawnictw lokalnych i ochrony zdrowia
ROR - st. ds. obsługi Rady i jej organów
ROP i ROD - st. ds. kadr i dokumentów tożsamości
ROO - st. ds. promocji i współpracy z organizacjami pozarządowymi
RGB - st. ds. budownictwa i planowania przestrzennego
RGR - st. ds. rolnictwa i gospodarki wodnej
RGK - st. ds. gospodarki komunalnej, lokalowej i działalności gospodarczej
RGO - st. ds. ochrony środowiska
RGG - st. ds. geodezji i gospodarki gruntami
RBS - skarbnik gminy
RBF - st. ds. księgowości budżetowej
RBP - st. ds. podatków i opłat
RBK - st. ds. obsługi kasy Urzędu
SIK - st. ds. nadzoru nad inwestycjami gminnymi oraz st. ds. inwestycji kubaturowych
SID - st. ds. inwestycji drogowych
SIL - st. ds. inwestycji liniowych
SIP - st. ds. zamówień publicznych
SII - informatyk oraz st. ds. administrowania BIP oraz stroną internetową Urzędu
SPP - st. ds. pozyskiwania środków pomocowych
USC i ROE - Urząd Stanu Cywilnego
RBP - st. ds. Publicznych i Bezpieczeństwa
RRP - radca prawny
§ 9.
-
Referatem Organizacji i Spraw Obywatelskich kieruje Sekretarz.
-
Referatami wymienionymi w § 7 pkt 2 i 3 kieruje Zastępca Burmistrza.
-
Referatem Budżetu i Finansów kieruje Skarbnik.
-
Stanowisko ds. Publicznych i Bezpieczeństwa i stanowisko Radcy Prawnego podlega bezpośrednio Burmistrzowi.
§ 10.
1. Kierownicy komórek organizacyjnych odpowiadają przed Burmistrzem za sprawne wykonywanie powierzonych im zadań, a w szczególności za:
1) pełną realizację zadań nadzorowanej komórki organizacyjnej,
2) należytą organizację pracy,
3) nadzór nad właściwym wykonywaniem obowiązków przez podległych pracowników,
4) przestrzeganie zasad oszczędności i gospodarności,
5) zgodność opracowywanych pism z przepisami prawa i interesem publicznym,
6) koordynowanie zadań z innymi referatami w zakresie spraw wspólnych.
2. Wykonywanie zadań w komórkach organizacyjnych Urzędu następuje na podstawie przygotowanych przez kierowników komórek organizacyjnych i zatwierdzonych przez Burmistrza zakresów czynności dla podległych pracowników.
3. Zakresy czynności dla kierowników i pracowników zatrudnionych na stanowiskach samodzielnych ustala Burmistrz.
4. Podziału zadań dla Zastępcy Burmistrza, Sekretarza i Skarbnika w zakresie nadzoru nad referatami i pozostałymi komórkami organizacyjnymi Urzędu dokonuje Burmistrz.
§ 11.
1. Do rozwiązywania szczególnych problemów związanych z funkcjonowaniem Gminy, Burmistrz może powoływać w drodze zarządzenia zespoły problemowe.
2. Burmistrz może wyznaczyć pełnomocników do wykonywania określonych zadań.
3. Zakres działania pełnomocnika określa Burmistrz.
§ 12.
Porządek wewnętrzny w Urzędzie, a także obowiązki pracowników i pracodawcy określa Regulamin Pracy Urzędu ustalony przez Burmistrza.
ROZDZIAŁ III
KIEROWANIE DZIAŁALNOŚCIĄ URZĘDU
§ 13.
-
Kierownikiem Urzędu jest Burmistrz.
-
Burmistrz kieruje Urzędem przy pomocy Zastępcy Burmistrza, Sekretarza oraz Skarbnika.
-
W zakresie zadań powierzonych Zastępcy Burmistrza, Sekretarzowi i Skarbnikowi mieszczą się uprawnienia nadzorcze w stosunku do kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
-
Zastępca Burmistrza, Sekretarz i Skarbnik wykonują zadania powierzone przez Burmistrza zgodnie z jego wskazówkami i poleceniami.
-
Burmistrz może powierzyć prowadzenie określonych spraw w swoim imieniu Sekretarzowi.
-
Sekretarz zapewnia sprawne funkcjonowanie urzędu.
-
Skarbnik organizuje całokształt prac związanych z przygotowaniem i realizacją budżetu oraz nadzoruje sporządzanie sprawozdawczości budżetowej i wykonywanie zadań w zakresie finansowym.
-
Burmistrz kieruje Urzędem przez wydawanie poleceń służbowych, zarządzeń i pism okólnych.
-
Burmistrz wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
-
Burmistrz może wyznaczyć Zastępcę Burmistrza lub Sekretarza do kierowania Urzędem podczas jego nieobecności.
§ 14.
1. Burmistrzowi podlegają bezpośrednio:
-
Zastępca Burmistrza
-
Sekretarz,
-
Skarbnik,
-
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego,
-
Stanowisko ds. Publicznych i Bezpieczeństwa,
-
Stanowisko Radcy Prawnego,
-
Dyrektorzy i kierownicy jednostek organizacyjnych,
2. Do wyłącznych kompetencji Burmistrza należy:
-
kierowanie bieżącymi sprawami Gminy i reprezentowanie jej na zewnątrz,
-
wydawanie przepisów porządkowych w formie zarządzeń w przypadkach nie cierpiących zwłoki, określonych w art. 41 ust. 2 i 3 ustawy o samorządzie gminnym,
-
wydawanie decyzji z zakresu administracji publicznej. Burmistrz może upoważnić pracowników Urzędu do wydawania w swoim imieniu decyzji administracyjnych w sprawach z zakresu administracji publicznej,
-
wykonywanie uchwał Rady,
-
składanie oświadczeń woli w sprawach związanych z prowadzeniem bieżącej działalności Gminy – w ramach posiadanych upoważnień,
-
koordynowanie działalności gminnych jednostek organizacyjnych,
-
wydawanie zarządzeń,
-
prowadzenie spraw polityki kadrowej i płacowej w odniesieniu do pracowników Urzędu,
-
wykonywanie innych zadań zastrzeżonych do kompetencji Burmistrza przepisami prawa oraz uchwałami Rady.
§15.
Zastępca Burmistrza zastępuje Burmistrza i w razie jego nieobecności wykonuje obowiązki Burmistrza, określone w § 13 ust. 2, a ponadto:
-
Kieruje Referatem Gospodarki Przestrzennej i Rozwoju Gospodarczego oraz Referatem Inwestycji i podpisuje korespondencję związaną z funkcjonowaniem tych referatów.
-
Nadzoruje sprawy z zakresu kierowanych przez siebie referatów.
-
Odpowiada na wnioski radnych lub wnioski Rady Miejskiej kierowane do Burmistrza,
a dotyczące spraw, za realizację których odpowiada.
-
Podpisuje decyzje administracyjne i korespondencję na podstawie upoważnienia Burmistrza.
§16.
1. Sekretarzowi podlega bezpośrednio Referat Organizacyjny i Spraw Obywatelskich,
2. Do zadań Sekretarza należy w szczególności:
-
pełnienie nadzoru nad funkcjonowaniem i organizacją pracy Urzędu oraz obsługą interesantów,
-
przekazywanie do realizacji komórkom organizacyjnym Urzędu i gminnym jednostkom organizacyjnym wniosków z sesji Rady, stanowisk Komisji Rady oraz interpelacji radnych,
-
współpraca z Radą i nadzorowanie właściwego przygotowania materiałów pod obrady sesji,
-
zapewnienie skutecznego sposobu publikacji prawa miejscowego,
-
nadzorowanie spraw związanych z rzetelnym i terminowym rozpatrywaniem skarg i wniosków mieszkańców,
-
opracowywanie projektów regulaminów wewnętrznych Urzędu,
-
współpraca z instytucjami kontroli zewnętrznej w zakresie wykonywanych przez nie
czynności kontrolnych Urzędu,
-
prowadzenie spraw kadrowych pracowników Urzędu i kierowników gminnych jednostek
organizacyjnych,
-
opracowanie zakresów czynności dla kierowników komórek organizacyjnych, stanowisk i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
-
przeprowadzanie okresowych analiz i ocen kwalifikacyjnych pracowników Urzędu,
-
koordynowanie, we współpracy z Powiatowym Urzędem Pracy i gminnymi jednostkami organizacyjnymi, organizacji prac interwencyjnych, robót publicznych, staży absolwenckich i prac społecznie użytecznych,
-
dbałość o podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników poprzez organizowanie szkoleń, kursów itp.,
-
przyjmowanie oraz dokonywanie analizy oświadczeń majątkowych składanych Burmistrzowi przez pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
§ 17.
1. Skarbnikowi podlega bezpośrednio Referat Budżetu i Finansów
2. Do zadań Skarbnika należy w szczególności:
-
realizacja budżetu Gminy w zakresie finansowo – księgowym,
-
przekazywanie komórkom organizacyjnym Urzędu i gminnym jednostkom organizacyjnym wytycznych do opracowania niezbędnych informacji związanych
z projektem budżetu,
-
przygotowanie projektu budżetu Gminy,
-
dokonywanie analizy budżetu i przekazywanie Burmistrzowi informacji o jej wynikach,
-
wstępna i bieżąca kontrola legalności dokumentów dotyczących wykonania budżetu oraz kontrasygnata czynności prawnych powodujących powstanie zobowiązań pieniężnych,
-
opiniowanie decyzji wywołujących skutki finansowe dla budżetu,
-
opracowywanie przepisów wewnętrznych dotyczących gospodarki finansowej oraz instrukcji obiegu dokumentów finansowo – księgowych,
-
nadzór nad prowadzeniem księgowości i ewidencji majątku komunalnego,
-
współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, Najwyższą Izbą Kontroli, Urzędem
Skarbowym, Urzędem Wojewódzkim, bankami i innymi instytucjami.
ROZDZIAŁ IV
ZAKRES DZIAŁANIA KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH URZĘDU
§ 18.
Do zadań realizowanych przez wszystkie komórki organizacyjne Urzędu należy:
-
opracowywanie projektów aktów prawnych organów Gminy oraz indywidualnych decyzji z zakresu administracji publicznej,
-
podejmowanie przedsięwzięć organizacyjnych w celu zapewnienia właściwej realizacji zadań określonych w programach i planach rozwoju Gminy,
-
przygotowywanie projektów uchwał, materiałów informacyjnych i analiz będących przedmiotem obrad Rady i jej organów oraz dla potrzeb Burmistrza,
-
realizacja zadań wynikających z uchwał Rady oraz zarządzeń Burmistrza,
-
opracowywanie propozycji zadań rzeczowych do projektu budżetu Gminy w zakresie problematyki należącej do kompetencji danej komórki,
-
planowanie środków budżetowych na zadania realizowane przez referaty i wykonywanie planów wydatków w granicach określonych przez budżet,
-
przygotowywanie okresowych analiz, ocen, informacji i sprawozdań w zakresie swojego działania oraz innych materiałów na polecenie Burmistrza,
-
współdziałanie z organizacjami społecznymi i gospodarczymi oraz właściwymi organami administracji, przy realizacji zadań określonych w programach rozwoju i budżecie Gminy,
-
prowadzenie postępowań administracyjnych i wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej w granicach upoważnienia udzielonego przez Burmistrza,
-
współpraca z komisjami Rady,
-
przygotowywanie dla potrzeb Burmistrza informacji i innych materiałów niezbędnych do udzielenia odpowiedzi i wyjaśnień na zgłoszone przez radnych wnioski i interpelacje,
-
przygotowywanie niezbędnych materiałów dla potrzeb Rady i Burmistrza dotyczących gminnych jednostek organizacyjnych,
-
współdziałanie z innymi referatami i samodzielnymi stanowiskami w sprawach wymagających uzgodnień między nimi,
-
wykonywanie na polecenie Burmistrza innych zadań w sprawach nie objętych zakresem działania danej komórki organizacyjnej,
-
przyjmowanie obywateli i rozpatrywanie wnoszonych przez nich spraw, skarg i wniosków,
-
organizowanie postępowań o udzielenie zamówienia w oparciu o ustawę prawo zamówień publicznych w zakresie prowadzonych spraw,
-
realizacja przepisów ustawy o dostępie do informacji publicznej oraz aktualizacja Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie spraw prowadzonych przez komórkę organizacyjną,
-
współpraca z Referatem Inwestycji w zakresie realizowanych zadań, a w szczególności:
-
działania na rzecz pozyskiwania pozabudżetowych środków pomocowych
na zadania realizowane przez Gminę,
-
uczestniczenie w opracowywaniu i realizacji projektów finansowanych
ze środków Unii Europejskiej,
-
realizacja zadań z zakresu zarządzania kryzysowego oraz dotyczących obronności kraju i obrony cywilnej w zakresie ustalonym odrębnymi przepisami,
-
przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych i innych ustawowo chronionych tajemnic,
-
prowadzenie rejestrów spraw realizowanych przez komórki organizacyjne,
-
przestrzeganie instrukcji kancelaryjnej i rzeczowego wykazu akt w zakresie objętym ustawą.
§ 19.
Do zadań Referatu Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich należy w szczególności:
-
Zapewnienie obsługi organizacyjnej Burmistrza, Zastępcy Burmistrza, Sekretarza i Skarbnika oraz Urzędu w tym :
-
przyjmowanie, wysyłanie i rozdzielanie korespondencji na zewnątrz i wewnątrz Urzędu,
-
prowadzenie ewidencji korespondencji,
-
prowadzenie centralnego rejestru skarg, wniosków, petycji oraz innych pism wpływających do Urzędu,
-
przygotowywanie pomieszczeń i obsługa spotkań – w tym protokołowanie – spotkań i zebrań organizowanych przez Burmistrza, Zastępcę Burmistrza, Sekretarza i Skarbnika,
-
prenumerata czasopism i dzienników urzędowych,
-
zapewnienie warunków do prowadzenia działalności socjalnej Urzędu jako pracodawcy,
-
nadzór nad przechowywaniem pieczęci urzędowych,
-
przygotowywanie projektów planów pracy i urlopów wypoczynkowych,
-
prowadzenie archiwum zakładowego,
-
przyjmowanie interesantów zgłaszających petycje, skargi i wnioski oraz organizowanie ich kontaktów z Burmistrzem, Zastępcą Burmistrza, Sekretarzem i Skarbnikiem bądź kierowanie ich do właściwych Referatów, bądź pracowników,
-
utrzymanie czystości i porządku w pomieszczeniach utrzymywanych przez Urząd,
-
zaopatrywanie Urzędu w niezbędny sprzęt i wyposażenie w tym materiały biurowe i kancelaryjne, prowadzenie zamówień publicznych w tym zakresie,
-
prowadzenie magazynu materiałów biurowych i kancelaryjnych oraz gospodarka drukami i formularzami,
-
prowadzenie księgi inwentarzowej oraz spraw socjalno – bytowych pracowników,
-
zapewnienie obsługi administracyjnej Rady i jej Komisji w tym między innymi:
-
przygotowywanie we współpracy z właściwymi merytorycznie referatami materiałów dotyczących projektów uchwał Rady i jej Komisji oraz innych materiałów na posiedzenia i obrady tych organów,
-
przechowywanie uchwał podejmowanych przez Radę i jej Komisje,
-
przekazywanie za pośrednictwem sekretariatu korespondencji do i od Rady, jej Komisji oraz poszczególnych Radnych,
-
przygotowanie materiałów do projektów planów pracy Rady i jej Komisji,
-
podejmowanie czynności organizacyjnych związanych z przeprowadzeniem sesji, zebrań, posiedzeń i spotkań Rady i jej Komisji,
-
protokółowanie Sesji, posiedzeń, zebrań i spotkań,
-
prowadzenie rejestru uchwał, zarządzeń i innych postanowień Rady i jej Komisji,
-
prowadzenie rejestru wniosków i zapytań składanych przez Radnych,
-
organizowanie szkoleń Radnych i członków Komisji nie będących Radnymi
-
koordynowanie i obsługa techniczna wyborów ogólnokrajowych, lokalnych, referendów i konsultacji społecznych,
-
ewidencja ludności i dokumentów stwierdzających tożsamość,
-
przyjmowanie pism sądowych i wywieszanie ogłoszeń o ustanowieniu kuratora,
-
przyjmowanie obwieszczeń,
-
prowadzenie spraw z zakresu zarządzania kryzysowego wynikających z ustawy
o zarządzaniu kryzysowym
-
prowadzenie spraw związanych z obronnością kraju w tym między innymi :
-
przygotowanie ludności i mienia komunalnego na wypadek wojny,
-
współdziałanie z organami wojskowymi,
-
administracja rezerw osobowych, w tym prowadzenie kwalifikacji wojskowej,
-
tworzenie formacji obrony cywilnej,
-
nakładanie świadczeń na rzecz obrony,
-
koordynowanie prac związanych z komputeryzacją Urzędu.
-
inwentaryzacja sprzętu komputerowego i oprogramowania.
-
bieżąca naprawa i obsługa sprzętu komputerowego znajdującego się w Urzędzie,
-
wykonywanie zadań administratora systemów informatycznych, w tym współdziałanie przy tworzeniu Polityki Bezpieczeństwa oraz opracowywanie Instrukcji Zarządzania Systemem Informatycznym.
-
prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego.
-
prowadzenie strony internetowej Gminy Tyczyn.
-
wdrażanie postępu technicznego w informatyzacji Urzędu.
-
administrowanie siecią informatyczną Urzędu, w tym zapewnienie bezpieczeństwa systemów i sieci komputerowych.
-
zabezpieczenie ciągłości funkcjonowania infrastruktury informatycznej Urzędu.
-
zapewnienie właściwej informacji wizualnej w Urzędzie.
-
utrzymywanie bieżących kontaktów z przedstawicielami środków masowego przekazu,
-
organizowanie współpracy Gminy z zagranicą,
-
prowadzenie spraw z zakresu promocji Gminy,
-
prowadzenie spraw z zakresu współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi,
-
prowadzenie spraw z zakresu akt stanu cywilnego i związanych z nimi spraw rodzinno – opiekuńczych a w szczególności dotyczących:
-
rejestracji urodzin, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób,
-
sporządzanie aktów stanu cywilnego i prowadzenie ksiąg stanu cywilnego,
-
sporządzanie i wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń,
-
przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych,
-
przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń, zgodnie z obowiązującymi przepisami kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
-
stwierdzanie legitymacji procesowych do wystąpienia do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa,
-
wskazywania kandydata na opiekuna prawnego,
-
wykonywanie zadań wynikających z konkordatu,
-
prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy pracowników samorządowych oraz akt osobowych tych pracowników,
-
przygotowywanie materiałów umożliwiających podejmowanie czynności z zakresu prawa pracy,
-
zapewnienie warunków do prowadzenia okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników Urzędu,
-
przygotowywanie i wydawanie świadectw pracy,
-
ewidencja czasu pracy pracowników samorządowych,
-
kompletowanie wniosków emerytalno – rentowych dla pracowników samorządowych Gminy,
-
wykonywanie prac związanych z wydawaniem miesięcznika „Głos Tyczyna” w tym:
-
wprowadzanie danych - tekstów do programu komputera,
-
opracowywanie szaty graficznej gazety,
-
łamanie kolumn,
-
przygotowywanie matrycy dla drukarni,
-
nadzór nad kolportażem.
-
gospodarowanie zasobem archiwum Urzędu: udostępnianie dokumentów, opisywanie, brakowanie oraz przekazywanie akt do archiwum Urzędu i Archiwum Państwowego.
-
W Referacie Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich działają następujące stanowiska:
-
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego,
-
stanowisko pracy do spraw obsługi sekretariatu Urzędu,
-
stanowisko pracy do spraw kadr i dokumentów tożsamości,
-
stanowisko pracy do spraw obronnych, zarządzania kryzysowego, OC i OSP,
-
stanowisko pracy do spraw obsługi Rady i jej organów,
-
stanowisko pracy do spraw promocji i współpracy z organizacjami pozarządowymi,
-
archiwista,
-
informatyk – administrator sieci i systemów komputerowych,
-
stanowisko pracy do spraw administrowania BIP oraz stroną internetową Urzędu,
-
dwa stanowiska pracy sprzątaczek.
§ 20.
-
Do zadań Referatu Gospodarki Przestrzennej Rozwoju Gospodarczego należy w szczególności:
-
sporządzanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy,
-
przedkładanie studium do zaopiniowania właściwym organom,
-
przygotowywanie materiałów do uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
-
prowadzenie aktualizowanego rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz innych materiałów związanych z tymi planami,
-
przekazywanie wojewodzie i staroście kopii uchwalonych planów miejscowego zagospodarowania przestrzennego,
-
wydawanie decyzji o ustaleniu warunków zabudowy i zagospodarowania terenu dla inwestycji indywidualnych oraz inwestycji celu publicznego,
-
prowadzenie rejestru wydanych decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz inwestycji celu publicznego,
-
uwzględnienie zadań ochrony zabytków w wydawanych decyzjach oraz uzgadnianie planów zagospodarowania przestrzennego z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków,
-
dostosowanie obowiązujących planów zagospodarowania przestrzennego do przepisów ustawy Prawo ochrony środowiska,
-
udzielanie informacji o terenie,
-
nadzór nad pracownikami wykonującymi prace porządkowe w Gminie Tyczyn,
-
wykonywanie zadań Gminy z zakresu rolnictwa,
-
współpraca z instytucjami i organizacjami działającymi na rzecz rolnictwa,
-
wykonywanie zadań Gminy wynikających z ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych,
-
prowadzenie postępowań w sprawach uregulowania stosunków wodnych na gruntach,
-
współpraca ze spółkami wodnymi,
-
wydawanie zezwoleń na posiadanie psa rasy uznanej za agresywną,
-
zapewnienie opieki bezdomnym zwierzętom,
-
koordynowanie zadań związanych z utylizacją zwierząt padłych,
-
podawanie do publicznej wiadomości zarządzeń państwowego lekarza weterynarii dotyczących zwalczania chorób zakaźnych,
-
współpraca z kołami łowieckimi,
-
opiniowanie decyzji w sprawach z zakresu prawa geologicznego i górniczego,
-
załatwianie spraw związanych z opłatami za wyłączenie gruntów z produkcji rolnej,
-
prowadzenie spraw z zakresu wieczystego użytkowania:
a) aktualizacja opłat,
b) sprzedaż, przekształcenia.
-
podejmowanie działań związanych z utrzymaniem we właściwym stanie koryt rzek,
-
nadzór i gospodarka zielenią na plantach i w parku miejskim,
-
wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów, w tym z terenów zabytkowych oraz wymierzanie kar pieniężnych za samowolne ich wycięcie,
-
bieżące informowanie interesantów o postępowaniu w sprawach własnościowych,
-
wykonywanie czynności związanych z zadaniami gminy określonymi w ustawie Prawo ochrony środowiska,
-
wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia,
-
opracowywanie Gminnego Planu Gospodarki Odpadami i Programu Ochrony Środowiska,
-
wykonywanie czynności związanymi z zadaniami Gminy w zakresie gospodarowania odpadami na terenie Gminy w tym w szczególności:
-
opiniowanie programu gospodarki odpadami niebezpiecznymi przedkładanego przez starostę,
-
opiniowanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów oraz w zakresie zbierania lub transportu odpadów,
-
wydawanie zezwoleń na prowadzenie przez przedsiębiorców działalności w zakresie zbierania i transportu, odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,
-
opracowanie Regulaminu utrzymania czystości i porządku w Gminie,
-
nadzorowanie wykonywania przez mieszkańców Gminy obowiązków w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie ich posesji,
-
sprawdzanie pod względem merytorycznym rachunków za wywóz nieczystości stałych związanych z utrzymaniem porządku na terenie Gminy,
-
rozstrzyganie sporów wynikłych wskutek zalania gruntów zanieczyszczeniami płynnymi,
-
nadzór nad edukacją ekologiczną w szkołach oraz turystyką młodzieży,
-
prowadzenie ewidencji nieruchomości stanowiących własność Gminy,
-
obrót nieruchomościami gminnymi w tym sprzedaż, dzierżawa, użytkowanie wieczyste, najem,
-
wydawanie decyzji w zakresie przekształcenia użytkowania wieczystego w prawo własności oraz decyzji o nabyciu z mocy prawa użytkowania wieczystego i prawa własności,
-
nabywanie gruntów do gminnego zasobu nieruchomości,
-
wykonywanie prawa pierwokupu nieruchomości,
-
wydawanie decyzji w sprawie ustalenia opłat adiacenckich,
-
przekazywanie w zarząd gruntów gminnych komunalnym jednostkom organizacyjnym, nie posiadającym osobowości prawnej,
-
dokonywanie podziału nieruchomości,
-
przejmowanie na własność za odszkodowaniem dróg powstałych w wyniku podziału,
-
występowanie o dokonywanie zmian w księgach wieczystych,
-
podawanie do publicznej wiadomości wykazu nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży oraz ogłoszeń o ich sprzedaży,
-
wywłaszczanie nieruchomości na rzecz Gminy,
-
powoływanie biegłych do wyceny nieruchomości,
-
oznaczanie nieruchomości numerami porządkowymi,
-
prowadzenie ewidencji miejscowości ulic i adresów,
-
prowadzenie spraw dotyczących scaleń i wymiany gruntów,
-
prowadzenie rozgraniczeń nieruchomości,
-
komunalizacja mienia gminnego,
-
prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań Gminy wynikających z ustawy o publicznym transporcie zbiorowym i ustawy o transporcie drogowym,
-
zarządzanie budynkami mieszkalnymi stanowiącymi własność lub współwłasność Gminy,
-
przydzielanie lokali mieszkalnych i użytkowych oraz pomieszczeń przynależnych,
-
przygotowanie umów najmu lokali mieszkalnych i użytkowych,
-
rozliczanie innych należności związanych z wynajmem lokali,
-
przygotowanie przetargów na wynajem lokali użytkowych,
-
przyjmowanie i weryfikowanie wniosków o przyznanie dodatku mieszkaniowego,
-
wydawanie decyzji orzekających o przyznaniu, odmowie przyznania bądź wstrzymaniu wypłaty dodatku mieszkaniowego,
-
prowadzenie rejestru wydawanych decyzji o przyznaniu dodatków mieszkaniowych,
-
wydawanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej na podstawie zgłoszenia,
-
wydawanie decyzji o odmowie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej oraz decyzji o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej,
-
udzielanie informacji na temat działalności instytucji doradczych pracujących na rzecz podmiotów gospodarczych,
-
informowanie ZUS i Urzędu Skarbowego o dokonywanych wpisach, zmianach we wpisach i wykreśleniach,
-
doradztwo na rzecz osób prowadzących działalność gospodarczą,
-
udzielanie informacji i udostępnianie formularzy związanych z rejestracją podmiotów
w Krajowym Rejestrze Sądowym,
-
wydawanie i cofanie zezwoleń w zakresie zarobkowego przewozu osób,
-
wydawanie i cofanie zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych,
-
prowadzenie rejestru wydanych zezwoleń i pobranych opłat,
-
pełnienie funkcji Przewodniczącego Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
-
przygotowanie projektów Rocznych Programów Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
-
obsługa administracyjna posiedzeń Gminnej Komisji, rozliczanie przyznanych dotacji.
-
W Referacie działają następujące stanowiska pracy:
-
cztery stanowiska ds. budownictwa i planowania przestrzennego,
-
stanowisko ds. rolnictwa i gospodarki wodnej,
-
stanowisko ds. gospodarki komunalnej, lokalowej i działalności gospodarczej,
-
stanowisko ds. ochrony środowiska,
-
dwa stanowiska ds. geodezji i gospodarki gruntami.
§ 21.
-
Do zadań Referatu Inwestycji należy w szczególności:
-
ocena potrzeb w zakresie rozbudowy sieci dróg lokalnych, infrastruktury komunalnej i innych obiektów (szkoły, domy ludowe itp.),
-
opracowywanie założeń i projektów rocznych planów w zakresie inwestycji, sporządzanie materiałów informacyjnych dla potrzeb Burmistrza i Rady Miejskiej,
-
przygotowywanie materiałów do przetargów na opracowanie projektów technicznych
i wykonawstwo inwestycji, udział w pracach komisji przetargowych,
-
koordynowanie wykonawstwa inwestycji i remontów kapitalnych o znaczeniu lokalnym
i zapewnienie prawidłowego przebiegu realizacji robót w tym zakresie, a w szczególności:
-
przeprowadzenie procesów przygotowania inwestycji gminnych, ich realizacja oraz koordynacja,
-
przygotowanie projektów umów dotyczących prowadzonych inwestycji i remontów,
-
organizowanie odbiorów końcowych inwestycji, ich rozliczanie oraz przekazywanie obiektów użytkownikom,
-
prowadzenie nadzoru ogólnego nad inwestycjami realizowanymi przez jednostki organizacyjne Gminy,
-
odpowiedzialność w zakresie przestrzegania ustawy o zamówieniach publicznych,
-
planowanie i finansowanie budowy, modernizacji, utrzymania i ochrony dróg lokalnych,
-
ocena przebiegu realizacji inwestycji oraz sporządzanie okresowych informacji z tego zakresu,
-
pomoc w przygotowywaniu wniosków o dofinansowanie inwestycji z programów pomocowych i innych źródeł finansowania,
-
prowadzenie prac związanych z zaliczeniem dróg do właściwej kategorii oraz zmiany klasyfikacji dróg,
-
prowadzenie spraw dotyczących zajęcia pasa drogowego i zjazdu z dróg publicznych,
-
koordynacja prac związanych z zimowym utrzymaniem dróg,
-
koordynowanie prac związanych z oświetleniem dróg publicznych w Gminie,
-
zapewnienie prawnych i organizacyjnych warunków dla ochrony dóbr kultury oraz użytkowania zabytkowych obiektów,
-
opieka nad miejscami pamięci narodowej,
-
przygotowywanie i koordynowanie praz związanych z przeprowadzaniem przetargów zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych,
-
koordynowanie prac związanych z pozyskiwaniem środków z funduszy pomocowych na cele inwestycyjne,
-
aktualizacja bazy danych dotyczących infrastruktury i przedsiębiorczości w Gminie Tyczyn,
-
pozyskiwanie informacji o dostępności środków unijnych dla Gminy,
-
prowadzenie bazy danych o programach pomocowych,
-
przygotowywanie wniosków aplikacyjnych do programów pomocowych,
-
współpraca z instytucjami, jednostkami organizacyjnymi gminy i stowarzyszeniami
w zakresie pozyskiwania środków pomocowych,
-
nadzorowanie i koordynowanie działań związanych z realizacją i rozliczeniem projektów współfinansowanych ze środków pomocowych,
-
przygotowywanie projektów uchwał i zarządzeń związanych z realizowaniem projektów.
-
W Referacie działają następujące stanowiska:
-
Stanowisko do spraw nadzoru nad inwestycjami gminnymi,
-
Stanowisko do spraw inwestycji kubaturowych,
-
Stanowisko do spraw inwestycji liniowych,
-
Stanowisko do spraw inwestycji drogowych,
-
Stanowisko do spraw zamówień publicznych,
-
Stanowisko do spraw pozyskiwania środków pomocowych.
§ 22.
-
Do zadań Referatu Budżetu i Finansów Lokalnych należy w szczególności:
-
dekretowanie oraz księgowanie dochodów i wydatków jednostki,
-
prowadzenie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa następujących urządzeń księgowych, syntetycznych i analitycznych:
a) kart wydatków i kosztów w układzie klasyfikacji budżetowej,
b) kart lub rejestrów dochodów budżetowych według poszczególnych źródeł dochodów,
c) ewidencji analitycznej prowadzonych przez Gminę inwestycji,
-
ewidencja planów dochodów i wydatków budżetowych oraz jego zmian,
-
sporządzanie sprawozdań miesięcznych, kwartalnych, półrocznych i rocznych o dochodach i wydatkach Rb-27S, Rb-28S oraz sprawozdania RBNDS,
-
sporządzanie sprawozdań z wykorzystania środków na finansowanie administracji rządowej oraz innych dotacji celowych Rb-50,
-
sporządzanie bilansu jednostki oraz bilansu zbiorczego i skonsolidowanego,
-
prowadzenie ewidencji rozliczeń oraz windykacji wieczystego użytkowania mienia gminnego,
-
prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej materiałów według rodzajów,
-
prowadzenie ewidencji należności i zobowiązań według dłużników i wierzycieli,
-
sprawdzanie dokumentów pod względem rachunkowym i przygotowanie ich do księgowania,
-
sporządzanie przelewów,
-
księgowanie dochodów i wydatków budżetu Gminy (ORGAN),
-
sporządzanie bilansu Gminy,
-
sporządzanie sprawozdań kwartalnych, półrocznych i rocznych o należnościach RBN i zobowiązaniach RBZ,
-
czuwanie nad terminowymi spłatami rat kredytów i pożyczek,
-
prowadzenie ksiąg inwentarzowych środków trwałych Urzędu oraz ksiąg dla środków trwałych według miejsca użytkowania i osób materialnie odpowiedzialnych,
-
sporządzanie list płac pracowników Urzędu,
-
wyliczanie zasiłków chorobowych, opiekuńczych i macierzyńskich dla pracowników.,
-
sporządzanie deklaracji rozliczeniowych ZUS i raportów miesięcznych dla osób ubezpieczonych,
-
sporządzanie dla Urzędu Skarbowego miesięcznych deklaracji zaliczki na podatek dochodowy oraz rocznych informacji o uzyskanych dochodach i pobranych zaliczkach na podatek dochodowy od osób fizycznych (PIT-11, PIT-40, PIT 8b),
-
wydawanie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu dla pracowników oraz byłych pracowników likwidowanych przez Gminę zakładów pracy (POM, Przedszkole, Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej),
-
sporządzanie kwartalnych i rocznych sprawozdań do GUS o zatrudnieniu i wynagrodzeniu,
-
sporządzanie deklaracji miesięcznych i rocznych wpłat na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,
-
sporządzanie listy wypłat dodatków mieszkaniowych,
-
prowadzenie rejestru umów zleceń, zgłaszanie i wyrejestrowywanie zleceniobiorców do ZUS oraz prowadzenie kart przychodów zleceniobiorców,
-
rozliczanie refundacji przez Powiatowy Urzędu Pracy pracowników zatrudnionych w ramach prac interwencyjnych i robót publicznych,
-
prowadzenie ksiąg gospodarczych dla wymiaru i poboru należności pieniężnych, a to: kart gospodarstw, kart nieruchomości, ewidencji nieruchomości gruntowych i budynków na terenie miasta, ewidencji środków transportowych,
-
zbieranie materiałów informacyjnych potrzebnych do ustalenia obowiązku podatkowego,
w zakresie podatku rolnego, leśnego, podatku od nieruchomości, opłaty targowej i podatku od środków transportowych,
-
naliczenie wymiaru poszczególnych należności w księgach gospodarczych oraz sporządzenie nakazów płatniczych i rejestrów wymiarowych,
-
rozpatrywanie odwołań od decyzji ustalających wysokość podatków i opłat w ramach posiadanych kompetencji względnie przekazywanie ich do rozpatrzenia przez organ odwoławczy,
-
załatwianie podań w sprawach umorzeń, ulg i zwolnień w zakresie zobowiązań podatkowych,
-
wszczynanie postępowania egzekucyjnego w stosunku do osób posiadających zaległości,
z tytułu podatków i opłat (wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych),
-
wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym,
-
rozliczanie sołtysów z zainkasowanej gotówki podatku rolnego i od nieruchomości,
-
prowadzenie ewidencji podatku VAT,
-
podejmowanie gotówki z banku,
-
przyjmowanie wpłat,
-
dokonywanie wypłat,
-
prowadzenie ewidencji wpływów i wypłat w postaci raportów kasowych,
-
pobieranie opłat skarbowych,
-
prowadzenie gospodarki drukami ścisłego zarachowania: zamawianie, ewidencja
i rozliczanie,
-
ewidencja i rozliczanie dobrowolnych wpłat gromadzonych na ważne dla lokalnej społeczności cele publiczne.
-
W referacie działają następujące stanowiska:
-
Skarbnik – kierownik referatu,
-
dwa stanowiska pracy do spraw księgowości budżetowej,
-
cztery stanowiska pracy do spraw podatków i opłat
-
stanowisko do spraw obsługi kasy Urzędu,
§ 23.
Do zakresu działania Stanowiska do Spraw Publicznych i Bezpieczeństwa należy w szczególności:
-
pełnienie obowiązków pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych w tym w szczególności:
a) zapewnienie ochrony informacji niejawnych,
b) prowadzenie kontroli ochrony informacji niejawnych,
c) sporządzanie planu ochrony informacji niejawnych,
-
koordynowanie zadań z zakresu ochrony danych osobowych, w tym pełnienie funkcji Administratora Bezpieczeństwa Informacji,
-
koordynacja prac związanych z wyborami i referendami,
-
nadzór nad funkcjonowaniem Archiwum Zakładowego,
-
nadzorowanie przestrzegania w Urzędzie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,
-
nadzorowanie prac z zakresu awansu zawodowego nauczycieli.
§ 24.
Do zakresu działania Stanowiska Radcy Prawnego należy zapewnienie zgodności działania Urzędu z przepisami prawa oraz obsługa prawna Urzędu w tym w szczególności:
-
udzielanie opinii i porad prawnych; Burmistrzowi, Z-cy Burmistrza, Skarbnikowi, Sekretarzowi oraz samodzielnym pracownikom,
-
informowanie Burmistrza, jego Zastępcy, Sekretarza i Skarbnika o:
-
zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie działalności Urzędu,
-
uchybieniach w działalności urzędu w zakresie przestrzegania prawa i skutkach tych uchybień,
-
nadzór prawny nad egzekucją należności Gminy,
-
opiniowanie pod względem prawnym projektów uchwał Rady Miejskiej i zarządzeń Burmistrza oraz parafowanie zawieranych umów,
-
reprezentowanie Gminy przed sądami powszechnymi.
ROZDZIAŁ V
ZASADY OGÓLNE PODPISYWANIA DOKUMENTÓW I KORESPONDENCJI URZĘDU
§ 25.
Zasady i tryb wykonywania czynności kancelaryjnych w Urzędzie określa Instrukcja kancelaryjna zawarta w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych ( Dz. U. Nr 14, poz. 67 z późn. zm. ).
System kancelaryjny, rejestrację i znakowanie spraw oraz archiwizację akt określa jednolity rzeczowy wykaz akt dla organów gmin i związków międzygminnych, stanowiący załącznik do rozporządzenia, o którym mowa w ust. 1.
§ 26.
1. Do podpisu Burmistrza zastrzega się pisma:
-
zarządzenia, pisma okólne, regulaminy wewnętrzne,
-
decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej, do wydawania których nie zostali upoważnieni inni pracownicy,
-
kierowane do organów administracji państwowej i samorządowej oraz do izb parlamentu i parlamentarzystów,
-
adresowane do kierowników centralnych instytucji, organizacji społecznych
i politycznych,
-
kierowane do NIK, RIO, PIP, Izby Skarbowej i innych instytucji – w związku
z prowadzonymi przez nie postępowaniami (w tym wystąpienia pokontrolne),
-
związane ze współpracą zagraniczną,
-
zawierające wnioski o nadanie odznaczeń państwowych i regionalnych,
-
upoważnienia i pełnomocnictwa,
-
związane ze stosunkiem pracy pracowników samorządowych i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
-
pisma okolicznościowe i listy gratulacyjne.
2. Ponadto do podpisu Burmistrza zastrzega się:
-
pisma stanowiące odpowiedzi na wnioski, interpelacje i zapytania radnych,
-
pisma przewodnie do projektów uchwał Rady oraz inne pisma kierowane do Przewodniczącego Rady,
-
odpowiedzi na skargi i wnioski dot. działalności Urzędu.
3. W okresie nieobecności Burmistrza dokumenty wymienione w ust. 1 i 2 podpisuje Zastępca Burmistrza w zakresie udzielonego mu upoważnienia.
4. Dokumenty i pisma nie wymienione w ust. 1 i 2 podpisują:
-
Zastępca Burmistrza, Sekretarz i Skarbnik – w sprawach przez nich nadzorowanych, zgodnie z ustalonym podziałem zadań,
-
Kierownik USC, kierownicy referatów i biur w zakresie upoważnienia Burmistrza.
5. Czynności prawne skutkujące powstaniem zobowiązań pieniężnych, wymagają dla swej skuteczności kontrasygnaty Skarbnika lub osoby przez niego upoważnionej.
6. Zastępstwa prawne i procesowe wykonywane są na podstawie imiennego pełnomocnictwa udzielanego pracownikom przez Burmistrza.
ROZDZIAŁ VI
OPRACOWYWANIE PROJEKTÓW UCHWAŁ Rady i Zarządzeń BURMISTRZA
§ 27.
Burmistrz na podstawie upoważnień ustawowych wydaje:
-
zarządzenia,
-
przepisy porządkowe w formie zarządzeń w przypadkach nie cierpiących zwłoki określonych w art. 41 ust. 2 i 3 ustawy o samorządzie gminnym,
-
decyzje i postanowienia w rozumieniu przepisów KPA.
§ 28.
1. Projekty uchwał Rady i zarządzeń Burmistrza przygotowują właściwe pod względem merytorycznym komórki organizacyjne Urzędu.
2. Projekty uchwał winny być opatrywane parafą autora potwierdzającą merytoryczność dokumentów oraz Radcy Prawnego potwierdzającą zgodność z prawem.
3. Projekty uchwał Burmistrz kieruje do Przewodniczącego Rady.
4. Uchwały Rady po ich podjęciu i podpisaniu podlegają ewidencji w Biurze Rady.
5. Zarządzenia podlegają ewidencji w Referacie Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich.
ROZDZIAŁ VII
ORGANIZACJA PRZYJMOWANIA I ZAŁATWIANIA SKARG I WNIOSKÓW
§ 29.
-
Przyjmowanie oraz rozpatrywanie skarg i wniosków określa Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków ( Dz. U. Nr 5, poz. 46 ).
-
Indywidualne sprawy obywateli załatwiane są w trybie i terminach określonych w KPA.
-
Pracownicy Urzędu zobowiązani są do sprawnego i rzetelnego rozpoznawania spraw mieszkańców, kierując się przepisami prawa oraz zasadami współżycia społecznego.
-
Odpowiedzialność za terminowe i prawidłowe załatwianie spraw obywateli ponoszą kierownicy komórek organizacyjnych, zgodnie z ustalonymi zakresami obowiązków.
-
Koordynację działań Urzędu oraz ewidencję w zakresie skarg i wniosków prowadzi Referat Organizacyjny i Spraw Obywatelskich.
-
Referat Organizacyjny i Spraw Obywatelskich obowiązany jest do dokonywania okresowych ocen sposobu załatwiania skarg i wniosków i przedkładania ich Sekretarzowi.
§ 30.
1. Skargi dotyczące zadań lub działalności organów Gminy rozpatrują i załatwiają:
-
Wojewoda (Regionalna Izba Obrachunkowa w zakresie spraw finansowych) –
w sprawach dotyczących zadań lub działalności Rady,
-
Wojewoda – w sprawach dotyczących zadań lub działalności Burmistrza należących do zadań zleconych z zakresu administracji rządowej,
-
Rada – w sprawach dotyczących działalności Burmistrza i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych z wyjątkiem spraw określonych w pkt 2,
-
Organ określony w art. 236 k.p.a. – w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej.
2. Wnioski rozpatrują i załatwiają organy właściwe ze względu na przedmiot wniosku.
3. Szczegółową organizację oraz godziny przyjęć mieszkańców w sprawach skarg
i wniosków w Urzędzie ustala Burmistrz w drodze zarządzenia.
ROZDZIAŁ VIII
WSPÓŁDZIAŁANIE Z GMINNYMI JEDNOSTKAMI ORGANIZACYJNYMI
§ 31.
Kierownicy komórek organizacyjnych współdziałają z gminnymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie:
1) konsultacji projektów statutów i regulaminów organizacyjnych,
2) opracowania projektów uchwał Rady dot.:
-
wniosków do projektu budżetu,
-
cenników opłat za usługi komunalne,
-
wytycznych do ustalania wynagrodzeń pracowników.
ROZDZIAŁ IX
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 32.
Obowiązującą wykładnię postanowień niniejszego Regulaminu ustala Burmistrz.
Ustalenia zawarte w Regulaminie nie naruszają statutowych kompetencji i uprawnień gminnych jednostek organizacyjnych.
Zmiana Regulaminu następuje w trybie wymaganym dla jego wprowadzenia.
Załącznikiem nr 2 do niniejszego regulaminy jest schemat struktury organizacyjnej Urzędu Miejskiego w Tyczynie.