REGULAMIN ORGANIZACYJNY
URZĘDU MIEJSKIEGO W TYCZYNIE

 

ROZDZIAŁ I

 

POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

§ 1.

 

Regulamin Organizacyjny Urzędu Miejskiego w Tyczynie zwany  dalej “Regulaminem” określa organizację Urzędu Miejskiego w Tyczynie i zasady jego funkcjonowania oraz zakres działania komórek organizacyjnych.

 

§ 2.

 

Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:

  1. Gminie – należy przez to rozumieć Gminę Tyczyn.
  2. Radzie – należy przez to rozumieć Radę Miejską w Tyczynie.
  3. Burmistrzu, Zastępcy Burmistrza, Sekretarzu, Skarbniku – należy przez to rozumieć odpowiednio Burmistrza Tyczyna, Zastępcę Burmistrza Tyczyna, Sekretarza Gminy Tyczyn oraz Skarbnika Gminy Tyczyn.
  4. Urzędzie – należy przez to rozumieć Urząd Miejski w Tyczynie.
  5. Gminnych jednostkach organizacyjnych – należy przez to rozumieć  jednostki , powołane przez Gminę do realizacji zadań własnych i zleconych ujęte w Załączniku Nr 1 do Regulaminu.
  6. Komórkach organizacyjnych Urzędu – należy przez to rozumieć Referat i  stanowisko pracy.

 

§ 3.

 

  1. Urząd jest jednostką organizacyjną Gminy powołaną do wykonywania zadań publicznych     o znaczeniu lokalnym, należących do kompetencji  Burmistrza. Burmistrz wykonuje swoje zadania również przy pomocy gminnych jednostek organizacyjnych.
  2. Urząd realizuje zadania:

 1) własne Gminy, wynikające z ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym         ( Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.),

 2)  wynikające z ustaw szczególnych,

      3)  wynikające z uchwał Rady,

 4)  zlecone z zakresu administracji rządowej, a także z zakresu organizacji przygotowania 

       i przeprowadzenia  wyborów powszechnych oraz referendów,

   5)  przyjęte w drodze porozumień.

  1. Urząd jest pracodawcą zatrudnionych w nim pracowników.
  2. Status prawny pracowników Urzędu określa ustawa z dnia 21 listopada 2008 r.                      o pracownikach samorządowych ( Dz. U. Nr 223, poz. 1458 z późn. zm. ).
  3. Siedziba Urzędu mieści się w Tyczynie, ul. Rynek 18.

 

§ 4.

 

Urząd działa w oparciu o następujące zasady:

  1. praworządności,
  2. służebności wobec społeczności lokalnej,
  3. racjonalnego gospodarowania mieniem gminnym,
  4. jednoosobowego kierownictwa,
  5. podziału zadań,
  6. wzajemnego współdziałania,
  7. podnoszenia jakości świadczonych usług.

 

§ 5.

Urząd jest czynny w dniach roboczych od poniedziałku do piątku w godzinach od 730 do 1530.

ROZDZIAŁ II

 

ORGANIZACJA URZĘDU

 

§ 6.

 

  1. Strukturę Urzędu tworzą: referaty oraz stanowiska pracy.
  2. W zależności od zakresu i charakteru zadań, w Urzędzie mogą być tworzone zespoły.

 

§ 7.

 

W Urzędzie działają następujące referaty i stanowiska pracy:

1) Referat Organizacji i Spraw Obywatelskich,

2) Referat Gospodarki Przestrzennej i Rozwoju Gospodarczego,

3) Referat Inwestycji,

4) Referat Budżetu i Finansów,

5) Stanowisko ds. Publicznych i Bezpieczeństwa,

6) Stanowisko Radcy Prawnego.

 

§ 8.

 

W Urzędzie działają komórki organizacyjne i stanowiska pracy posługujące się przy rejestrowaniu i archiwizowaniu dokumentów następującymi symbolami literowymi:

 

B         - burmistrz

ZB       - zastępca burmistrza

RSG    - sekretarz gminy

ROS    - st. obsługi sekretariatu Urzędu

ROC  - st. ds. obronnych, zarządzania kryzysowego, OC i OSP

ROW - st. ds. wydawnictw lokalnych i ochrony zdrowia

ROR  - st. ds. obsługi Rady i jej organów

ROP i ROD    - st. ds. kadr i dokumentów tożsamości

ROO   - st. ds. promocji i współpracy z organizacjami pozarządowymi

RGB   - st. ds. budownictwa i planowania przestrzennego

RGR   - st. ds. rolnictwa i gospodarki wodnej

RGK   - st. ds. gospodarki komunalnej, lokalowej i działalności gospodarczej

RGO   - st. ds. ochrony środowiska

RGG   - st. ds. geodezji i gospodarki gruntami

RBS    - skarbnik gminy

RBF    - st. ds. księgowości budżetowej

RBP    - st. ds. podatków i opłat

RBK   - st. ds. obsługi kasy Urzędu

SIK     - st. ds. nadzoru nad inwestycjami gminnymi oraz st. ds. inwestycji kubaturowych

SID     - st. ds. inwestycji drogowych

SIL      - st. ds. inwestycji liniowych

SIP      - st. ds. zamówień publicznych

SII       -  informatyk oraz st. ds. administrowania BIP oraz stroną internetową Urzędu

SPP     - st. ds. pozyskiwania środków  pomocowych

USC i ROE    - Urząd Stanu Cywilnego

RBP    - st. ds. Publicznych i Bezpieczeństwa

RRP    - radca prawny

 

§ 9.

 

  1. Referatem Organizacji i Spraw Obywatelskich kieruje Sekretarz.
  2. Referatami wymienionymi w § 7 pkt 2 i 3 kieruje Zastępca Burmistrza.
  3. Referatem Budżetu i  Finansów kieruje Skarbnik.
  4. Stanowisko ds. Publicznych i Bezpieczeństwa i stanowisko Radcy Prawnego podlega bezpośrednio Burmistrzowi.

 

§ 10.

 

1. Kierownicy komórek organizacyjnych odpowiadają przed Burmistrzem za sprawne  wykonywanie powierzonych im zadań, a w szczególności za:

1) pełną realizację zadań nadzorowanej komórki organizacyjnej,

2) należytą organizację pracy,

3) nadzór nad właściwym wykonywaniem obowiązków przez podległych pracowników,

4) przestrzeganie zasad oszczędności i gospodarności,

5) zgodność opracowywanych pism z przepisami prawa i interesem publicznym,

6) koordynowanie zadań z innymi referatami w zakresie spraw wspólnych.

2. Wykonywanie zadań w komórkach organizacyjnych Urzędu następuje na podstawie   przygotowanych przez kierowników komórek organizacyjnych i zatwierdzonych przez  Burmistrza zakresów czynności dla podległych pracowników.

3. Zakresy czynności dla kierowników i pracowników zatrudnionych na stanowiskach samodzielnych ustala Burmistrz.

4.  Podziału zadań dla Zastępcy Burmistrza, Sekretarza i Skarbnika w zakresie nadzoru nad referatami i pozostałymi komórkami organizacyjnymi Urzędu dokonuje Burmistrz.

 

 

 

 

§ 11.

 

1. Do rozwiązywania szczególnych problemów związanych z funkcjonowaniem Gminy, Burmistrz może powoływać w drodze zarządzenia zespoły problemowe.

2.   Burmistrz może wyznaczyć pełnomocników do wykonywania określonych zadań.

3.   Zakres działania pełnomocnika określa Burmistrz.

 

§ 12.

 

Porządek wewnętrzny w Urzędzie, a także obowiązki pracowników i pracodawcy określa Regulamin Pracy Urzędu ustalony przez Burmistrza.

 

ROZDZIAŁ III

 

KIEROWANIE DZIAŁALNOŚCIĄ URZĘDU

 

§ 13.

 

  1. Kierownikiem Urzędu jest Burmistrz.
  2. Burmistrz kieruje Urzędem przy pomocy Zastępcy Burmistrza, Sekretarza oraz Skarbnika.
  3. W zakresie zadań powierzonych Zastępcy Burmistrza, Sekretarzowi i Skarbnikowi mieszczą się uprawnienia nadzorcze w stosunku do kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
  4. Zastępca Burmistrza, Sekretarz i Skarbnik wykonują zadania powierzone przez Burmistrza zgodnie z jego wskazówkami i poleceniami.
  5. Burmistrz może powierzyć prowadzenie określonych spraw w swoim imieniu Sekretarzowi.
  6. Sekretarz zapewnia sprawne funkcjonowanie urzędu.
  7. Skarbnik organizuje całokształt prac związanych z przygotowaniem i realizacją budżetu oraz nadzoruje sporządzanie sprawozdawczości budżetowej i wykonywanie zadań                  w zakresie finansowym.
  8. Burmistrz kieruje Urzędem przez wydawanie poleceń służbowych, zarządzeń i pism okólnych.
  9. Burmistrz wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
  10. Burmistrz może wyznaczyć Zastępcę Burmistrza lub Sekretarza do kierowania Urzędem podczas jego nieobecności.

 

§ 14.

 

1. Burmistrzowi podlegają bezpośrednio:

  1. Zastępca Burmistrza
  2. Sekretarz,
  3. Skarbnik,
  4. Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego,
  5. Stanowisko ds. Publicznych i Bezpieczeństwa,
  6. Stanowisko Radcy Prawnego,
  7. Dyrektorzy i kierownicy jednostek organizacyjnych,

2. Do wyłącznych kompetencji Burmistrza należy:

  1. kierowanie bieżącymi sprawami Gminy i reprezentowanie jej na zewnątrz,
  2. wydawanie przepisów porządkowych w formie zarządzeń w przypadkach nie cierpiących zwłoki, określonych w art. 41 ust. 2 i 3 ustawy o samorządzie gminnym,
  3. wydawanie decyzji z zakresu administracji publicznej. Burmistrz może upoważnić pracowników Urzędu do wydawania w swoim imieniu decyzji administracyjnych                w sprawach z zakresu administracji publicznej,
  4. wykonywanie uchwał Rady,
  5. składanie oświadczeń woli w sprawach związanych z prowadzeniem bieżącej działalności Gminy – w ramach posiadanych upoważnień,
  6. koordynowanie działalności gminnych jednostek organizacyjnych,
  7. wydawanie zarządzeń,
  8. prowadzenie spraw polityki kadrowej i płacowej w odniesieniu do pracowników Urzędu,
  9. wykonywanie innych zadań zastrzeżonych do kompetencji Burmistrza przepisami           prawa oraz uchwałami Rady.

 

                                                                                                             §15.

 

Zastępca  Burmistrza  zastępuje Burmistrza i w razie jego nieobecności wykonuje obowiązki Burmistrza, określone w § 13 ust. 2, a ponadto:

  1. Kieruje Referatem Gospodarki Przestrzennej i Rozwoju Gospodarczego oraz Referatem Inwestycji i podpisuje korespondencję związaną z funkcjonowaniem tych referatów.
  2. Nadzoruje sprawy z zakresu kierowanych przez siebie referatów.
  3. Odpowiada na wnioski radnych lub wnioski Rady Miejskiej kierowane do Burmistrza, 
    a dotyczące spraw,  za realizację których odpowiada.
  4. Podpisuje decyzje administracyjne i korespondencję na podstawie upoważnienia Burmistrza.

 

§16.

 

1.  Sekretarzowi podlega bezpośrednio Referat Organizacyjny i Spraw Obywatelskich,

2.  Do zadań Sekretarza należy w szczególności:

  1. pełnienie nadzoru nad funkcjonowaniem i organizacją pracy Urzędu oraz obsługą interesantów,
  2. przekazywanie do realizacji komórkom organizacyjnym Urzędu i gminnym jednostkom organizacyjnym wniosków z sesji Rady, stanowisk Komisji Rady oraz interpelacji radnych,
  3. współpraca z Radą i nadzorowanie właściwego przygotowania materiałów pod obrady sesji,
  4. zapewnienie skutecznego sposobu publikacji prawa miejscowego,
  5. nadzorowanie spraw związanych z rzetelnym i terminowym rozpatrywaniem skarg              i wniosków mieszkańców,
  6. opracowywanie projektów regulaminów wewnętrznych Urzędu,
  7. współpraca z instytucjami kontroli zewnętrznej w zakresie wykonywanych przez nie

czynności kontrolnych Urzędu,

  1. prowadzenie spraw kadrowych pracowników Urzędu i kierowników gminnych jednostek

organizacyjnych,

  1. opracowanie zakresów czynności dla kierowników komórek organizacyjnych, stanowisk                 i    kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
  2. przeprowadzanie okresowych analiz i ocen kwalifikacyjnych pracowników Urzędu,
  3. koordynowanie, we współpracy z Powiatowym Urzędem Pracy i gminnymi jednostkami organizacyjnymi, organizacji prac interwencyjnych, robót publicznych, staży absolwenckich i prac społecznie użytecznych,
  4. dbałość o podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników poprzez organizowanie   szkoleń, kursów itp.,
  5. przyjmowanie oraz dokonywanie analizy oświadczeń majątkowych składanych Burmistrzowi przez pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.

 

§ 17.

 

1.  Skarbnikowi podlega bezpośrednio Referat Budżetu i Finansów

2.  Do zadań Skarbnika należy w szczególności:

  1. realizacja budżetu Gminy w zakresie finansowo – księgowym,
  2. przekazywanie komórkom organizacyjnym Urzędu i gminnym jednostkom        organizacyjnym  wytycznych do opracowania niezbędnych informacji związanych
    z projektem budżetu,
  3. przygotowanie projektu budżetu Gminy,
  4. dokonywanie analizy budżetu i przekazywanie Burmistrzowi informacji o jej wynikach,
  5. wstępna i bieżąca kontrola legalności dokumentów dotyczących wykonania budżetu oraz kontrasygnata czynności prawnych powodujących powstanie zobowiązań pieniężnych,
  6. opiniowanie decyzji wywołujących skutki finansowe dla budżetu,
  7. opracowywanie przepisów wewnętrznych dotyczących gospodarki finansowej oraz       instrukcji obiegu dokumentów finansowo – księgowych,
  8. nadzór nad prowadzeniem księgowości i ewidencji majątku komunalnego,
  9. współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, Najwyższą Izbą Kontroli, Urzędem

Skarbowym, Urzędem Wojewódzkim, bankami i innymi instytucjami.

 

ROZDZIAŁ IV

 

ZAKRES DZIAŁANIA KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH URZĘDU

 

§ 18.

 

Do zadań realizowanych przez wszystkie komórki organizacyjne Urzędu należy:

  1. opracowywanie projektów aktów prawnych organów Gminy oraz indywidualnych decyzji z zakresu administracji publicznej,
  2. podejmowanie przedsięwzięć organizacyjnych w celu zapewnienia właściwej realizacji zadań określonych w programach i planach rozwoju Gminy,
  3. przygotowywanie projektów uchwał, materiałów informacyjnych i analiz będących przedmiotem obrad Rady i jej organów oraz dla potrzeb Burmistrza,
  4. realizacja zadań wynikających z uchwał Rady oraz zarządzeń Burmistrza,
  5. opracowywanie propozycji zadań rzeczowych do projektu budżetu Gminy w zakresie problematyki należącej do kompetencji danej komórki,
  6. planowanie środków budżetowych na zadania realizowane przez referaty                            i wykonywanie planów wydatków w granicach określonych przez budżet,
  7. przygotowywanie okresowych analiz, ocen, informacji i sprawozdań w zakresie swojego działania oraz innych materiałów na polecenie Burmistrza,
  8. współdziałanie z organizacjami społecznymi i gospodarczymi oraz właściwymi organami administracji, przy realizacji zadań określonych w programach rozwoju i budżecie Gminy,
  9. prowadzenie postępowań administracyjnych i wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej w granicach upoważnienia udzielonego przez Burmistrza,
  10. współpraca z komisjami Rady,
  11. przygotowywanie dla potrzeb Burmistrza informacji i innych materiałów niezbędnych do udzielenia odpowiedzi i wyjaśnień na zgłoszone przez radnych wnioski i interpelacje,
  12. przygotowywanie niezbędnych materiałów dla potrzeb Rady i Burmistrza dotyczących gminnych jednostek organizacyjnych,  
  13. współdziałanie z innymi referatami i samodzielnymi stanowiskami w sprawach wymagających uzgodnień między nimi,
  14. wykonywanie na polecenie Burmistrza  innych zadań w sprawach nie objętych zakresem działania danej komórki organizacyjnej,
  15. przyjmowanie obywateli i rozpatrywanie wnoszonych przez nich spraw, skarg                      i wniosków,
  16. organizowanie postępowań o udzielenie zamówienia w oparciu o ustawę prawo zamówień publicznych w zakresie prowadzonych spraw,
  17. realizacja przepisów ustawy o dostępie do informacji publicznej oraz aktualizacja Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie spraw prowadzonych przez komórkę organizacyjną,
  18. współpraca z Referatem Inwestycji w zakresie realizowanych zadań, a w szczególności:
  1. działania na rzecz pozyskiwania pozabudżetowych środków pomocowych
    na zadania realizowane przez Gminę,
  2. uczestniczenie w opracowywaniu i realizacji projektów finansowanych
    ze środków Unii Europejskiej,
  1. realizacja zadań z zakresu zarządzania kryzysowego oraz dotyczących obronności kraju        i obrony cywilnej w zakresie ustalonym odrębnymi przepisami,
  2. przestrzeganie  przepisów o ochronie danych osobowych i innych ustawowo chronionych tajemnic,
  3. prowadzenie rejestrów spraw realizowanych przez komórki organizacyjne,
  4. przestrzeganie instrukcji kancelaryjnej i rzeczowego wykazu akt w zakresie objętym ustawą.

 

§ 19.

Do zadań Referatu Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich należy w szczególności:

  1. Zapewnienie obsługi organizacyjnej Burmistrza, Zastępcy Burmistrza, Sekretarza i Skarbnika oraz Urzędu w tym :
    1. przyjmowanie, wysyłanie i rozdzielanie korespondencji na zewnątrz i wewnątrz Urzędu,
    2. prowadzenie ewidencji korespondencji,
    3. prowadzenie centralnego rejestru skarg, wniosków, petycji oraz innych pism wpływających do Urzędu,
    4. przygotowywanie pomieszczeń i obsługa spotkań – w tym protokołowanie – spotkań             i zebrań organizowanych przez Burmistrza, Zastępcę Burmistrza, Sekretarza i Skarbnika,
    5. prenumerata czasopism i dzienników urzędowych,
    6. zapewnienie warunków do prowadzenia działalności socjalnej Urzędu jako pracodawcy,
    7. nadzór nad przechowywaniem pieczęci urzędowych,
    8. przygotowywanie projektów planów pracy i urlopów wypoczynkowych,
    9. prowadzenie archiwum zakładowego,
    10. przyjmowanie interesantów zgłaszających petycje, skargi i wnioski oraz organizowanie ich kontaktów z Burmistrzem, Zastępcą Burmistrza, Sekretarzem i Skarbnikiem bądź kierowanie ich do właściwych Referatów, bądź pracowników,
    11. utrzymanie czystości i porządku w pomieszczeniach utrzymywanych przez Urząd,
    12. zaopatrywanie Urzędu w niezbędny sprzęt i wyposażenie w tym materiały biurowe               i kancelaryjne, prowadzenie zamówień publicznych w tym zakresie,
    13. prowadzenie magazynu materiałów biurowych i kancelaryjnych oraz gospodarka drukami i formularzami,
    14. prowadzenie księgi inwentarzowej oraz spraw socjalno – bytowych pracowników,
    15. zapewnienie obsługi administracyjnej Rady i jej Komisji w tym między innymi:
      1. przygotowywanie we współpracy z właściwymi merytorycznie referatami materiałów dotyczących projektów uchwał Rady i jej Komisji oraz innych materiałów na posiedzenia i obrady tych organów,
      2. przechowywanie uchwał podejmowanych przez Radę i jej Komisje,
      3. przekazywanie za pośrednictwem sekretariatu korespondencji do i od Rady, jej Komisji oraz poszczególnych Radnych,
      4. przygotowanie materiałów do projektów planów pracy Rady i jej Komisji,
      5. podejmowanie czynności organizacyjnych związanych z przeprowadzeniem sesji, zebrań, posiedzeń i spotkań Rady i jej Komisji,
      6. protokółowanie Sesji, posiedzeń, zebrań i spotkań,
      7. prowadzenie rejestru uchwał, zarządzeń i innych postanowień Rady i jej Komisji,
      8. prowadzenie rejestru wniosków i zapytań składanych przez Radnych,
      9. organizowanie szkoleń Radnych i członków Komisji nie będących Radnymi
      10. koordynowanie i obsługa techniczna wyborów ogólnokrajowych, lokalnych, referendów i konsultacji społecznych,
    16. ewidencja ludności i dokumentów stwierdzających tożsamość,
    17. przyjmowanie pism sądowych i wywieszanie ogłoszeń o ustanowieniu kuratora,
    18. przyjmowanie obwieszczeń,
    19. prowadzenie spraw z zakresu zarządzania kryzysowego wynikających z ustawy
      o zarządzaniu kryzysowym
    20. prowadzenie spraw związanych z obronnością kraju w tym między innymi :
      1. przygotowanie ludności i mienia komunalnego na wypadek wojny,
      2. współdziałanie z organami wojskowymi,
      3. administracja rezerw osobowych, w tym prowadzenie kwalifikacji wojskowej,
      4. tworzenie formacji obrony cywilnej,
      5. nakładanie świadczeń na rzecz obrony,
    21. koordynowanie prac związanych z komputeryzacją Urzędu.
    22. inwentaryzacja sprzętu komputerowego i oprogramowania.
    23. bieżąca naprawa i obsługa sprzętu komputerowego znajdującego się w Urzędzie,
    24. wykonywanie zadań administratora systemów informatycznych, w tym współdziałanie przy tworzeniu Polityki Bezpieczeństwa oraz opracowywanie Instrukcji Zarządzania Systemem Informatycznym.
    25. prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego.
    26. prowadzenie strony internetowej Gminy Tyczyn.
    27. wdrażanie postępu technicznego w informatyzacji Urzędu.
    28. administrowanie siecią informatyczną Urzędu, w tym zapewnienie bezpieczeństwa systemów i sieci komputerowych.
    29. zabezpieczenie ciągłości funkcjonowania infrastruktury informatycznej Urzędu.
    30. zapewnienie właściwej informacji wizualnej w Urzędzie.
    31. utrzymywanie bieżących kontaktów z przedstawicielami środków masowego przekazu,
    32. organizowanie współpracy Gminy z zagranicą,
    33. prowadzenie spraw z zakresu promocji Gminy,
    34. prowadzenie spraw z zakresu współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi,
    35. prowadzenie spraw z zakresu akt stanu cywilnego i związanych z nimi spraw rodzinno – opiekuńczych a w szczególności dotyczących:
      1. rejestracji urodzin, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób,
      2. sporządzanie aktów stanu cywilnego i prowadzenie ksiąg stanu cywilnego,
      3. sporządzanie i wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń,
      4. przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych,
      5. przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń, zgodnie z obowiązującymi przepisami kodeksu rodzinnego                            i opiekuńczego,
      6. stwierdzanie legitymacji procesowych do wystąpienia do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa,
      7. wskazywania kandydata na opiekuna prawnego,
      8. wykonywanie zadań wynikających z konkordatu,
    36. prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy pracowników samorządowych oraz akt osobowych tych pracowników,
    37. przygotowywanie materiałów umożliwiających podejmowanie czynności z zakresu prawa pracy,
    38. zapewnienie warunków do prowadzenia okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników Urzędu,
    39. przygotowywanie i wydawanie świadectw pracy,
    40. ewidencja czasu pracy pracowników samorządowych,
    41. kompletowanie wniosków emerytalno – rentowych dla pracowników samorządowych Gminy,
    42. wykonywanie prac związanych z wydawaniem miesięcznika „Głos Tyczyna” w tym:
  1. wprowadzanie danych - tekstów do programu komputera,
  2. opracowywanie szaty graficznej gazety,
  3. łamanie kolumn,
  4. przygotowywanie matrycy dla drukarni,
  5. nadzór nad kolportażem.
    1. gospodarowanie zasobem archiwum Urzędu: udostępnianie dokumentów, opisywanie, brakowanie oraz przekazywanie akt do archiwum Urzędu i Archiwum Państwowego.
  1. W Referacie Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich działają następujące stanowiska:
    1. Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego,
    2. stanowisko pracy do spraw obsługi sekretariatu Urzędu,
    3. stanowisko pracy do spraw kadr  i dokumentów tożsamości,
    4. stanowisko pracy do spraw obronnych, zarządzania kryzysowego, OC  i OSP,
    5. stanowisko pracy do spraw obsługi Rady i jej organów,
    6. stanowisko pracy do spraw promocji i współpracy z organizacjami pozarządowymi,
    7. archiwista,
    8. informatyk – administrator sieci i systemów komputerowych,
    9. stanowisko pracy do spraw administrowania BIP oraz stroną internetową Urzędu,
    10. dwa stanowiska pracy sprzątaczek.

 

 

§ 20.

 

  1. Do zadań Referatu Gospodarki Przestrzennej Rozwoju Gospodarczego należy w szczególności:
  1. sporządzanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy,
  2. przedkładanie studium do zaopiniowania właściwym organom,
  3. przygotowywanie materiałów do uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
  4. prowadzenie aktualizowanego rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz innych materiałów związanych z tymi planami,
  5. przekazywanie wojewodzie i staroście kopii uchwalonych planów miejscowego zagospodarowania przestrzennego,
  6. wydawanie decyzji o ustaleniu warunków zabudowy i zagospodarowania terenu dla inwestycji indywidualnych oraz inwestycji celu publicznego,
  7. prowadzenie rejestru wydanych decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz inwestycji celu publicznego,
  8. uwzględnienie zadań ochrony zabytków w wydawanych decyzjach oraz uzgadnianie planów zagospodarowania przestrzennego z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków,
  9. dostosowanie obowiązujących planów zagospodarowania przestrzennego do przepisów ustawy Prawo ochrony środowiska,
  10.  udzielanie informacji o terenie,
  11.  nadzór nad pracownikami wykonującymi prace porządkowe w Gminie Tyczyn,
  12.  wykonywanie zadań Gminy z zakresu rolnictwa,
  13.  współpraca z instytucjami i organizacjami działającymi na rzecz rolnictwa,
  14.  wykonywanie zadań Gminy wynikających z ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych,
  15.  prowadzenie postępowań w sprawach uregulowania stosunków wodnych na gruntach,
  16.  współpraca ze spółkami wodnymi,
  17.  wydawanie zezwoleń na posiadanie psa  rasy uznanej za agresywną,
  18.  zapewnienie opieki bezdomnym zwierzętom,
  19.  koordynowanie zadań związanych z utylizacją zwierząt padłych,
  20.  podawanie do publicznej wiadomości zarządzeń państwowego lekarza weterynarii dotyczących zwalczania chorób zakaźnych,
  21.  współpraca z kołami łowieckimi,
  22.  opiniowanie decyzji w sprawach z zakresu prawa geologicznego i górniczego,
  23.  załatwianie spraw związanych z opłatami za wyłączenie gruntów z produkcji rolnej,
  24.  prowadzenie spraw z zakresu wieczystego użytkowania:

      a) aktualizacja opłat,

      b) sprzedaż, przekształcenia.

  1.  podejmowanie działań związanych  z utrzymaniem we właściwym stanie koryt rzek,
  2.  nadzór i gospodarka zielenią na plantach i w parku miejskim,
  3.  wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów, w tym z terenów zabytkowych oraz wymierzanie kar pieniężnych za samowolne ich wycięcie,
  4.  bieżące informowanie interesantów o postępowaniu w sprawach własnościowych,
  5.  wykonywanie czynności związanych z zadaniami gminy określonymi w ustawie Prawo ochrony środowiska,
  6.  wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia,
  7.  opracowywanie Gminnego Planu Gospodarki Odpadami i Programu Ochrony Środowiska,
  8.  wykonywanie czynności związanymi z zadaniami Gminy w zakresie gospodarowania odpadami na terenie Gminy w tym w szczególności:
  1. opiniowanie programu gospodarki odpadami niebezpiecznymi przedkładanego przez starostę,
  2. opiniowanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów oraz w zakresie zbierania lub transportu odpadów,
  3. wydawanie zezwoleń na prowadzenie przez przedsiębiorców działalności w zakresie zbierania i transportu, odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,
  4. opracowanie Regulaminu utrzymania czystości i porządku w Gminie,
  1.  nadzorowanie wykonywania przez mieszkańców Gminy obowiązków w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie ich posesji,
  2.  sprawdzanie pod względem merytorycznym rachunków za wywóz nieczystości stałych związanych z utrzymaniem porządku na terenie Gminy,
  3.  rozstrzyganie sporów wynikłych wskutek zalania gruntów zanieczyszczeniami płynnymi,
  4.  nadzór nad edukacją ekologiczną w szkołach oraz turystyką młodzieży,
  5.  prowadzenie ewidencji nieruchomości stanowiących własność Gminy,
  6.  obrót nieruchomościami gminnymi w tym sprzedaż, dzierżawa, użytkowanie wieczyste, najem,
  7.  wydawanie decyzji w zakresie przekształcenia użytkowania wieczystego w prawo własności oraz decyzji o nabyciu z mocy prawa użytkowania wieczystego i prawa własności,
  8.  nabywanie gruntów do gminnego zasobu nieruchomości,
  9.  wykonywanie prawa pierwokupu nieruchomości,
  10.  wydawanie decyzji w sprawie ustalenia opłat adiacenckich,
  11.  przekazywanie w zarząd gruntów gminnych komunalnym jednostkom organizacyjnym, nie posiadającym osobowości prawnej,
  12.  dokonywanie podziału nieruchomości,
  13.  przejmowanie na własność za odszkodowaniem dróg powstałych w wyniku podziału,
  14.  występowanie o dokonywanie zmian w księgach wieczystych,
  15.  podawanie do publicznej wiadomości wykazu nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży oraz ogłoszeń o ich sprzedaży,
  16.  wywłaszczanie nieruchomości na rzecz Gminy,
  17.  powoływanie biegłych do wyceny nieruchomości,
  18.  oznaczanie nieruchomości numerami porządkowymi,
  19.  prowadzenie ewidencji miejscowości ulic i adresów,
  20.  prowadzenie spraw dotyczących scaleń i wymiany gruntów,
  21.  prowadzenie rozgraniczeń nieruchomości,
  22.  komunalizacja mienia gminnego,
  23.  prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań Gminy wynikających z ustawy o publicznym transporcie zbiorowym i ustawy o transporcie drogowym,
  24.  zarządzanie budynkami mieszkalnymi stanowiącymi własność lub współwłasność Gminy,
  25.  przydzielanie lokali mieszkalnych i użytkowych oraz pomieszczeń przynależnych,
  26.  przygotowanie umów najmu lokali mieszkalnych i użytkowych,
  27.  rozliczanie innych należności związanych z wynajmem lokali,
  28.  przygotowanie przetargów na wynajem lokali użytkowych,
  29.  przyjmowanie i weryfikowanie wniosków o przyznanie dodatku mieszkaniowego,
  30.  wydawanie decyzji orzekających o przyznaniu, odmowie przyznania bądź wstrzymaniu wypłaty dodatku mieszkaniowego,
  31.  prowadzenie rejestru wydawanych decyzji o przyznaniu dodatków mieszkaniowych,
  32.  wydawanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej na podstawie zgłoszenia,
  33.  wydawanie decyzji o odmowie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej oraz  decyzji o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej,
  34.  udzielanie informacji na temat działalności instytucji doradczych pracujących na rzecz podmiotów gospodarczych,
  35.  informowanie ZUS i Urzędu Skarbowego o dokonywanych wpisach, zmianach we wpisach  i wykreśleniach,
  36.  doradztwo na rzecz osób prowadzących działalność gospodarczą,
  37.  udzielanie informacji i udostępnianie formularzy związanych z rejestracją  podmiotów 
    w Krajowym Rejestrze Sądowym,
  38.  wydawanie i cofanie zezwoleń w zakresie zarobkowego przewozu osób,
  39.  wydawanie i cofanie zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych,
  40.  prowadzenie rejestru wydanych zezwoleń i pobranych opłat,
  41.  pełnienie funkcji Przewodniczącego Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
  42. przygotowanie projektów Rocznych Programów Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
  43. obsługa administracyjna posiedzeń Gminnej Komisji, rozliczanie przyznanych dotacji.
  1. W Referacie działają następujące stanowiska pracy:
    1. cztery stanowiska ds. budownictwa i planowania przestrzennego,
    2. stanowisko ds. rolnictwa i gospodarki wodnej,
    3. stanowisko ds. gospodarki komunalnej, lokalowej i działalności gospodarczej,
    4. stanowisko ds. ochrony środowiska,
    5. dwa stanowiska ds. geodezji i gospodarki gruntami.

§ 21.

  1. Do zadań Referatu Inwestycji  należy w szczególności:
  1. ocena potrzeb w zakresie rozbudowy sieci dróg lokalnych, infrastruktury komunalnej i innych obiektów (szkoły, domy ludowe itp.),
  2. opracowywanie założeń i projektów rocznych planów w zakresie inwestycji, sporządzanie materiałów informacyjnych dla potrzeb Burmistrza i Rady Miejskiej,
  3. przygotowywanie materiałów do przetargów na opracowanie projektów technicznych 
    i wykonawstwo inwestycji, udział w pracach komisji przetargowych,
  4. koordynowanie wykonawstwa inwestycji i remontów kapitalnych o znaczeniu lokalnym 
    i zapewnienie prawidłowego przebiegu realizacji robót w tym zakresie, a w szczególności:
  1. przeprowadzenie procesów przygotowania inwestycji gminnych, ich realizacja oraz koordynacja,
  2. przygotowanie projektów umów dotyczących prowadzonych inwestycji i remontów,
  3. organizowanie odbiorów końcowych inwestycji, ich rozliczanie oraz przekazywanie obiektów użytkownikom,
  1. prowadzenie nadzoru ogólnego nad inwestycjami realizowanymi przez jednostki organizacyjne Gminy,
  2. odpowiedzialność w zakresie przestrzegania ustawy o zamówieniach publicznych,
  3. planowanie i finansowanie budowy, modernizacji, utrzymania i ochrony dróg lokalnych,
  4. ocena przebiegu realizacji inwestycji oraz sporządzanie okresowych informacji z tego zakresu,
  5. pomoc w przygotowywaniu wniosków o dofinansowanie inwestycji z programów pomocowych i innych źródeł finansowania,
  6.  prowadzenie prac związanych z zaliczeniem dróg do właściwej kategorii oraz zmiany klasyfikacji dróg,
  7.  prowadzenie spraw dotyczących zajęcia pasa drogowego i zjazdu z dróg publicznych,
  8.  koordynacja prac związanych z zimowym utrzymaniem dróg,
  9.  koordynowanie prac związanych z oświetleniem dróg publicznych w Gminie,
  10.  zapewnienie prawnych i organizacyjnych warunków dla ochrony dóbr kultury oraz użytkowania zabytkowych obiektów,
  11.  opieka nad miejscami pamięci narodowej,
  12.  przygotowywanie i koordynowanie praz związanych z przeprowadzaniem przetargów zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych,
  13.  koordynowanie prac związanych z pozyskiwaniem środków z funduszy pomocowych na cele inwestycyjne,
  14.  aktualizacja bazy danych dotyczących infrastruktury i przedsiębiorczości w Gminie Tyczyn,
  15.  pozyskiwanie informacji o dostępności środków unijnych dla Gminy,
  16.  prowadzenie bazy danych o programach pomocowych,
  17.  przygotowywanie wniosków aplikacyjnych do  programów pomocowych,
  18.  współpraca z instytucjami, jednostkami organizacyjnymi gminy i stowarzyszeniami 
    w zakresie pozyskiwania środków pomocowych,
  19.  nadzorowanie i koordynowanie działań związanych z realizacją i rozliczeniem projektów współfinansowanych ze środków pomocowych,
  20.  przygotowywanie projektów uchwał i zarządzeń związanych z realizowaniem projektów.
  1. W Referacie działają następujące stanowiska:
    1. Stanowisko do spraw nadzoru nad inwestycjami gminnymi,
    2. Stanowisko do spraw inwestycji kubaturowych,
    3. Stanowisko do spraw inwestycji liniowych,
    4. Stanowisko do spraw inwestycji drogowych,
    5. Stanowisko do spraw zamówień publicznych,
    6. Stanowisko do spraw pozyskiwania środków pomocowych.

§ 22.

  1. Do zadań Referatu Budżetu i Finansów Lokalnych należy w szczególności:
    1. dekretowanie oraz księgowanie dochodów i wydatków jednostki,
    2. prowadzenie zgodnie z  obowiązującymi przepisami prawa następujących urządzeń  księgowych, syntetycznych i analitycznych:

a) kart wydatków i kosztów w układzie klasyfikacji budżetowej,

b) kart lub rejestrów dochodów budżetowych według poszczególnych źródeł dochodów,

c) ewidencji analitycznej prowadzonych przez Gminę inwestycji,

  1. ewidencja planów dochodów i wydatków budżetowych oraz jego zmian,
  2. sporządzanie sprawozdań miesięcznych, kwartalnych, półrocznych i rocznych                   o dochodach  i wydatkach Rb-27S, Rb-28S oraz sprawozdania RBNDS,
  3. sporządzanie sprawozdań z wykorzystania środków na finansowanie administracji rządowej oraz innych dotacji celowych Rb-50,
  4. sporządzanie bilansu jednostki oraz bilansu zbiorczego i skonsolidowanego,
  5. prowadzenie ewidencji rozliczeń oraz windykacji wieczystego użytkowania mienia gminnego,
  6. prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej materiałów według rodzajów,
  7. prowadzenie ewidencji należności i zobowiązań według dłużników i wierzycieli,
  8. sprawdzanie dokumentów pod względem rachunkowym i przygotowanie ich do księgowania,
  9. sporządzanie przelewów,
  10. księgowanie dochodów i wydatków  budżetu Gminy (ORGAN),
  11. sporządzanie bilansu Gminy,
  12. sporządzanie sprawozdań kwartalnych, półrocznych i rocznych o należnościach RBN             i zobowiązaniach RBZ,
  13. czuwanie nad terminowymi spłatami rat kredytów i pożyczek,
  14. prowadzenie ksiąg inwentarzowych środków trwałych Urzędu oraz ksiąg dla środków trwałych według miejsca użytkowania i osób materialnie odpowiedzialnych,
  15. sporządzanie list płac pracowników Urzędu,
  16. wyliczanie zasiłków chorobowych, opiekuńczych i macierzyńskich dla pracowników.,
  17. sporządzanie deklaracji rozliczeniowych  ZUS i raportów miesięcznych dla osób ubezpieczonych,
  18. sporządzanie dla Urzędu Skarbowego miesięcznych deklaracji zaliczki na podatek dochodowy oraz rocznych informacji o uzyskanych dochodach i pobranych zaliczkach na podatek dochodowy od osób fizycznych (PIT-11, PIT-40, PIT 8b),
  19. wydawanie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu dla pracowników oraz byłych pracowników likwidowanych przez Gminę zakładów pracy (POM, Przedszkole, Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej),
  20. sporządzanie kwartalnych i rocznych sprawozdań do GUS o zatrudnieniu                           i wynagrodzeniu,
  21. sporządzanie deklaracji miesięcznych i rocznych wpłat na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,
  22. sporządzanie listy wypłat dodatków mieszkaniowych,
  23. prowadzenie rejestru umów zleceń, zgłaszanie i wyrejestrowywanie zleceniobiorców do ZUS oraz prowadzenie kart przychodów zleceniobiorców,
  24. rozliczanie refundacji przez Powiatowy Urzędu Pracy pracowników zatrudnionych             w ramach prac interwencyjnych i robót publicznych,
  25. prowadzenie ksiąg gospodarczych dla wymiaru i poboru należności pieniężnych, a to: kart gospodarstw, kart nieruchomości, ewidencji nieruchomości gruntowych i budynków na terenie miasta, ewidencji środków transportowych,
  26. zbieranie materiałów informacyjnych potrzebnych do ustalenia obowiązku podatkowego, 
    w zakresie podatku rolnego, leśnego, podatku od nieruchomości, opłaty targowej                   i podatku od środków transportowych,
  27. naliczenie wymiaru poszczególnych należności w księgach gospodarczych oraz sporządzenie nakazów płatniczych i rejestrów wymiarowych,
  28. rozpatrywanie odwołań od decyzji ustalających wysokość podatków i opłat w ramach posiadanych kompetencji względnie przekazywanie ich do rozpatrzenia przez organ odwoławczy,
  29. załatwianie podań w sprawach umorzeń, ulg i zwolnień w zakresie zobowiązań podatkowych,
  30. wszczynanie postępowania egzekucyjnego w stosunku do osób posiadających zaległości,
    z tytułu podatków i opłat (wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych),
  31. wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym,
  32. rozliczanie sołtysów z zainkasowanej gotówki podatku rolnego i od nieruchomości,
  33. prowadzenie ewidencji podatku VAT,
  34. podejmowanie gotówki z banku,
  35. przyjmowanie wpłat,
  36. dokonywanie wypłat,
  37. prowadzenie ewidencji wpływów i wypłat w postaci raportów kasowych,
  38. pobieranie opłat skarbowych,
  39. prowadzenie gospodarki drukami ścisłego zarachowania: zamawianie, ewidencja 
    i rozliczanie,
  40. ewidencja i rozliczanie dobrowolnych wpłat gromadzonych na ważne dla lokalnej społeczności cele publiczne.
  1. W referacie działają następujące stanowiska:
    1. Skarbnik – kierownik referatu,
    2. dwa stanowiska pracy do spraw księgowości budżetowej,
    3. cztery stanowiska pracy do spraw podatków i opłat
    4. stanowisko do spraw obsługi kasy Urzędu,

§ 23.

 

Do zakresu działania Stanowiska do Spraw Publicznych i Bezpieczeństwa należy w szczególności:

  1. pełnienie obowiązków pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych w tym w szczególności:

a) zapewnienie ochrony informacji niejawnych,

b) prowadzenie kontroli ochrony informacji niejawnych,

c) sporządzanie planu ochrony informacji niejawnych,

  1. koordynowanie zadań z zakresu ochrony danych osobowych, w tym pełnienie funkcji Administratora Bezpieczeństwa Informacji,
  2. koordynacja prac związanych z wyborami i referendami,
  3. nadzór nad funkcjonowaniem Archiwum Zakładowego,
  4. nadzorowanie przestrzegania w Urzędzie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,
  5. nadzorowanie prac z zakresu awansu zawodowego nauczycieli.

                                    

§ 24.

 

Do zakresu działania Stanowiska Radcy Prawnego należy zapewnienie zgodności działania Urzędu z przepisami prawa oraz obsługa prawna Urzędu w tym w szczególności:

  1. udzielanie opinii i porad prawnych; Burmistrzowi, Z-cy Burmistrza, Skarbnikowi, Sekretarzowi oraz samodzielnym pracownikom,
  2. informowanie Burmistrza, jego Zastępcy, Sekretarza i Skarbnika o:
  1. zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie działalności Urzędu,
  2. uchybieniach w działalności urzędu w zakresie przestrzegania prawa i skutkach tych uchybień,
  1. nadzór prawny nad egzekucją należności Gminy,
  2. opiniowanie pod względem prawnym projektów uchwał Rady Miejskiej i zarządzeń Burmistrza oraz parafowanie  zawieranych umów,
  3. reprezentowanie Gminy przed sądami powszechnymi.

 

 

ROZDZIAŁ V

 

ZASADY OGÓLNE PODPISYWANIA DOKUMENTÓW I KORESPONDENCJI URZĘDU

 

§ 25.

 

Zasady i tryb wykonywania czynności kancelaryjnych w Urzędzie określa Instrukcja kancelaryjna zawarta w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów 18 stycznia 2011 r.           w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji           w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych ( Dz. U. Nr 14, poz. 67           z późn. zm. ).

System kancelaryjny, rejestrację i znakowanie spraw oraz archiwizację akt określa jednolity rzeczowy wykaz akt dla organów gmin i związków międzygminnych, stanowiący załącznik do rozporządzenia, o którym mowa w ust. 1.

 

§ 26.

 

1.  Do podpisu Burmistrza zastrzega się pisma:

  1. zarządzenia, pisma okólne, regulaminy wewnętrzne,
  2. decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej, do wydawania których nie zostali upoważnieni inni pracownicy,
  3. kierowane do organów administracji państwowej i samorządowej oraz do izb parlamentu i parlamentarzystów,
  4. adresowane do kierowników centralnych instytucji, organizacji społecznych
    i politycznych,
  5. kierowane do NIK, RIO, PIP, Izby Skarbowej i innych instytucji – w związku
    z prowadzonymi przez nie postępowaniami (w tym wystąpienia pokontrolne),
  6. związane ze współpracą zagraniczną,
  7. zawierające wnioski o nadanie odznaczeń państwowych i regionalnych,
  8. upoważnienia i pełnomocnictwa,
  9. związane ze stosunkiem pracy pracowników samorządowych i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
  10. pisma okolicznościowe i listy gratulacyjne.

2.  Ponadto do podpisu Burmistrza zastrzega się:

  1. pisma stanowiące odpowiedzi na wnioski, interpelacje i zapytania radnych,
  2. pisma przewodnie do projektów uchwał Rady oraz inne pisma kierowane do Przewodniczącego Rady,
  3. odpowiedzi na skargi i wnioski dot. działalności Urzędu.

3.  W okresie nieobecności Burmistrza dokumenty wymienione w ust. 1 i 2 podpisuje Zastępca Burmistrza w zakresie udzielonego mu upoważnienia.

4. Dokumenty i pisma nie wymienione w ust. 1 i 2 podpisują:

  1. Zastępca Burmistrza, Sekretarz i Skarbnik – w sprawach przez nich nadzorowanych, zgodnie z ustalonym podziałem zadań,
  2. Kierownik USC, kierownicy referatów i biur w zakresie upoważnienia Burmistrza.

5. Czynności prawne skutkujące powstaniem zobowiązań pieniężnych, wymagają dla swej skuteczności kontrasygnaty Skarbnika lub osoby przez niego upoważnionej.

6.   Zastępstwa prawne i procesowe wykonywane są na podstawie imiennego pełnomocnictwa udzielanego pracownikom przez Burmistrza.


ROZDZIAŁ VI

 

OPRACOWYWANIE PROJEKTÓW UCHWAŁ Rady i Zarządzeń BURMISTRZA

 

§ 27.

 

Burmistrz na podstawie upoważnień ustawowych wydaje:

  1. zarządzenia,
  2. przepisy porządkowe w formie zarządzeń w przypadkach nie cierpiących zwłoki określonych w art. 41 ust. 2 i 3 ustawy o samorządzie gminnym,
  3. decyzje i postanowienia w rozumieniu przepisów KPA.

 

§ 28.

 

1. Projekty uchwał Rady i zarządzeń Burmistrza przygotowują właściwe pod względem     merytorycznym komórki organizacyjne Urzędu.

2. Projekty uchwał winny być opatrywane parafą autora potwierdzającą merytoryczność  dokumentów oraz Radcy Prawnego potwierdzającą zgodność z prawem.

3.  Projekty uchwał Burmistrz kieruje do Przewodniczącego Rady.

4.  Uchwały Rady po ich podjęciu i podpisaniu podlegają ewidencji w Biurze Rady.

5.  Zarządzenia podlegają ewidencji w Referacie Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich.

 

ROZDZIAŁ VII

 

ORGANIZACJA PRZYJMOWANIA I ZAŁATWIANIA SKARG I WNIOSKÓW

 

§ 29.

 

  1. Przyjmowanie oraz rozpatrywanie skarg i wniosków określa Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji  przyjmowania i rozpatrywania skarg                 i wniosków ( Dz. U. Nr 5, poz. 46 ).
  2. Indywidualne sprawy obywateli załatwiane są w trybie i terminach określonych w KPA.
  3. Pracownicy Urzędu zobowiązani są do sprawnego i rzetelnego rozpoznawania spraw mieszkańców, kierując się przepisami prawa oraz zasadami współżycia społecznego.
  4. Odpowiedzialność za terminowe i prawidłowe załatwianie spraw obywateli ponoszą kierownicy komórek organizacyjnych, zgodnie z ustalonymi zakresami obowiązków.
  5. Koordynację działań Urzędu oraz ewidencję w zakresie skarg i wniosków prowadzi Referat Organizacyjny i Spraw Obywatelskich.
  6. Referat Organizacyjny i Spraw Obywatelskich obowiązany jest do dokonywania okresowych ocen sposobu załatwiania skarg i wniosków i przedkładania ich Sekretarzowi.

 


§ 30.

 

1.  Skargi dotyczące zadań lub działalności organów Gminy rozpatrują i załatwiają:

  1. Wojewoda (Regionalna Izba Obrachunkowa w zakresie spraw finansowych) –
    w sprawach dotyczących zadań lub działalności Rady,
  2. Wojewoda – w sprawach dotyczących zadań lub działalności Burmistrza należących do zadań zleconych z zakresu administracji rządowej,
  3. Rada – w sprawach dotyczących działalności Burmistrza i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych z wyjątkiem spraw określonych w pkt 2,
  4. Organ określony w art. 236 k.p.a. – w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej.

2.   Wnioski rozpatrują i załatwiają organy właściwe ze względu na przedmiot wniosku.

3. Szczegółową organizację oraz godziny przyjęć mieszkańców w sprawach skarg
 i wniosków w Urzędzie ustala Burmistrz w drodze zarządzenia.

 

 

ROZDZIAŁ VIII

 

WSPÓŁDZIAŁANIE Z GMINNYMI JEDNOSTKAMI ORGANIZACYJNYMI

 

§ 31.

 

Kierownicy komórek organizacyjnych współdziałają z gminnymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie:

1) konsultacji projektów statutów i regulaminów organizacyjnych,

2) opracowania projektów uchwał Rady dot.:

  1. wniosków do projektu budżetu,
  2. cenników opłat za usługi komunalne,
  3. wytycznych do ustalania wynagrodzeń pracowników.

 

ROZDZIAŁ IX

 

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

§ 32.

 

Obowiązującą wykładnię postanowień niniejszego Regulaminu ustala Burmistrz.

Ustalenia zawarte w Regulaminie nie naruszają statutowych kompetencji i uprawnień gminnych jednostek organizacyjnych.

Zmiana Regulaminu następuje w trybie wymaganym dla jego wprowadzenia.

Załącznikiem nr 2 do niniejszego regulaminy jest schemat struktury organizacyjnej Urzędu Miejskiego w Tyczynie.