XML

Obwieszczenie wszczęcie w sprawie wydania decyzji środowiskowej i wystąpieniu do organów opiniujących - Zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna wraz z zagospodarowaniem terenu na działkach nr ewid. 2938/1 2938/3 2938/4 2938/5 662/1 2940/7 2940/1 2940/8 2940/3 2940/4 2940/5 2940/6 w obr. Borek Stary

RGO.6220.1.6.2024                                                
 
OBWIESZCZENIE
o wszczęciu postępowania administracyjnego
i wystąpieniu do organów opiniujących
 
Zgodnie z art. 61 § 4 i art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j.Dz.U.2024.572) oraz art. 73 ust. 1 ustawy i art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu  informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j.Dz.U.2024.1112) – zwanej dalej ustawą OOŚ
 
zawiadamiam strony postępowania,
 
że na wniosek Firmy GREENCARPATIA.PL Sp. z o.o. - ul. Siemieńskiego 20/65, 35-234 Rzeszów z dnia 29.10.2024 r. zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji środowiskowej dla przedsięwzięcia pn.:
 
„Zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna wraz z zagospodarowaniem terenu” zlokalizowana na działkach nr ewid. 2938/1, 2938/3, 2938/4, 2938/5, 662/1, 2940/7, 2940/1, 2940/8, 2940/3, 2940/4, 2940/5, 2940/6 w obr. Borek Stary.
 
Przedmiotowa inwestycja należy do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, określonych w § 3 ust. 1 pkt. 55 lit. b rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. (Dz.U.2019.1839)
w sprawie w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko.
 
Zgodnie z art. 64 ust. 1 ustawy OOŚ w dniu 07.11.2024 r. Burmistrz Tyczyna wystąpił do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Rzeszowie, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Rzeszowie oraz Dyrektora Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie – Zarząd Zlewni w Krośnie w sprawie wydania opinii dotyczącej przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.  
 
Zgodnie z art. 10 Kpa, strony mają prawo do czynnego udziału w każdym stadium postępowania, w tym prawo do przeglądania akt sprawy, uzyskania wyjaśnień oraz składania wniosków dowodowych w postępowaniu wyjaśniającym. Z aktami sprawy można zapoznać się w siedzibie Urzędu Miejskiego w Tyczynie ul. Rynek 18, 36-020 Tyczyn, I piętro pok. 24, od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30.
 
Zgodnie z art. 35 §5 Kpa do terminów załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
 
Stosownie do art. 41 § 1 Kpa strony oraz ich przedstawiciele i ich pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swojego adresu, w tym adresu elektronicznego. W razie zaniedbania tego obowiązku, doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny.
 
Ponieważ w powyższej sprawie liczba stron postępowania przekracza 10, zgodnie z art. 74 ust. 3 ustawy OOŚ ma zastosowanie art. 49 KPA, przewidujący powiadomienie stron o czynnościach postępowania przez obwieszczenie – zawiadomienie uważa się dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.
 
 
Burmistrz Tyczyna
Janusz Błotnicki
 
 
Data publicznego obwieszczenia: 07.11.2024 r.                                                                            
Otrzymują:
 
  1. Inwestor wraz z klauzurą RODO

  2. Strony postępowania przez obwieszczenie zgodnie z art. 49 KPA na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Tyczynie i na stronie internetowej BIP Urzędu wraz z klauzurą RODO

  3. Strony postępowania przez obwieszczenie zgodnie z art. 49 KPA na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Chmielnik i na stronie internetowej BIP Urzędu wraz z klauzurą RODO

  4. A/a.

 
 
 
KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”) oraz art. 2a. § 1 Kodeksu Postępowania Administracyjnego informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych.
Poniższe zasady stosuje się począwszy od 25 maja 2018 roku.
  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Miejskim w Tyczynie w związku z prowadzonymi postępowaniami jest Burmistrz Gminy Tyczyn, 36-020 Tyczyn, ul. Rynek 18, NIP: 8131013906. 

  2. Jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w zakresie działania Administratora, a także przysługujących Pani/Panu uprawnień, może się Pani/Pan skontaktować się z powołanym Inspektorem Ochrony Danych, Panem Tomaszem Mielech, za pomocą adresu daneosobowe@tyczyn.pl

  3. Administrator danych osobowych – Gmina Tyczyn - przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie obowiązujących przepisów prawa tj. w szczególności: art. 1, 2, 50 § 1, 60 § 1, 65 § 1, 122a, 217, 221, 227, 231 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego oraz w oparciu o właściwe przepisy prawa materialnego tj. ustaw szczególnych regulujących prowadzone postępowania.

  4. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą, zależnie od charakteru sprawy, w celu/celach: –:

    1. Prowadzenia postępowania przed Administratorem w należących do jego właściwości sprawach indywidualnych rozstrzyganych w drodze decyzji administracyjnych albo załatwianych milcząco;

    2. Prowadzenia postępowania w sprawach wydawania zaświadczeń;

    3. Nakładania lub wymierzania administracyjnych kar pieniężnych lub udzielanie ulg w ich wykonaniu;

    4. Prowadzenia postępowania w sprawie skarg i wniosków;

    5. Wzywania Państwa do udziału w podejmowanych czynnościach i do złożenia wyjaśnień lub zeznań osobiście;

    6. Wszczynania postępowania na Państwa wniosek lub z urzędu;

    7. Rozpoznawania Państwa skarg dotyczących w szczególności zaniedbania lub nienależytego wykonywania zadań przez Administratora lub pracowników Administratora naruszenia zasady praworządności (legalizmu) lub Państwa interesów, a także przewlekłego lub biurokratycznego załatwiania spraw.

  5. W związku z przetwarzaniem danych w celach o których mowa w ustępie poprzedzającym, odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:

    1. Inne organy administracji publicznej, w szczególności w przypadku: wezwania Państwa do złożenia wyjaśnień lub zeznań albo do dokonania innych czynności, związanych z toczącym się przed Administratorem postępowaniem, kiedy zamieszkują lub przebywają Państwo w innej gminie lub mieście; w przypadku przekazania ze względu na właściwość rzeczową lub miejscową Państwa sprawy do innego właściwego organu administracji publicznej;

    2. Inni uczestnicy postępowania w przypadku kiedy wymagają tego przepisy prawa, Administrator zawiadomi wszystkie osoby będące stronami lub posiadające interes prawny w sprawie;

    3. Podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Administratorem przetwarzają dane osobowe dla których administratorem danych osobowych jest Gmina Tyczyn.

    4. Operatorzy systemów teleinformatycznych, z których to systemów teleinformatycznych Administrator może uzyskiwać dane takie jak np. informacje dotyczące numerów ewidencyjnych nieruchomości z systemu teleinformatycznego GEO INFO.

  6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w ust. 4, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa, tj. w szczególności przepisy ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz aktach wykonawczych do tej ustawy.

  7. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia:

    1. prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;

    2. prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;

    3. prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym), w przypadku gdy:

      1.   dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,

      2. osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,

      3. osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,

      4. dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,

      5. dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;

    4. prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych – w przypadku, gdy:

      1. osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych,

      2. przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia,

      3. Administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,

      4. osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych, do czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;

    5. prawo do przenoszenia danych – w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:

      1. przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez tą osobę,

      2. przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany;    

    6. prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych – w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:

      1. zaistnieją przyczyny związane z Pani/Pana szczególną sytuacją, w przypadku przetwarzania danych na podstawie zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej przez Administratora,

      2. przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą jest dzieckiem. 

  8. W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu przez Administratora Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. 

  9. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji, gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa. Skutkiem braku podania danych będzie brak możliwości załatwienia sprawy zgodnie ze złożonym wnioskiem / żądaniem.

  10. Pani/Pana dane nie będą przedmiotem decyzji wydawanych w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.

 
 
Podmiot publikującyUrząd Miejski w Tyczynie
WytworzyłBarbara Popowicz - inspektor2024-11-07
Publikujący Marcin Jarosz - Informatyk 2024-11-07 15:08