XML

RADCA PRAWNY


RADCA PRAWNY


Radca prawny - stosunek pracy nawiązuje Burmistrz na podstawie umowy o pracę lub umowy zlecenia. Zadania i obowiązki radcy prawnego wynikają z ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (Dz.U. Nr 19 poz. 145 z późn. zm.).

Do zadań radcy prawnego należy: zapewnienie zgodności działania Urzędu z przepisami prawa i obsługa prawna, w tym:

  • Udzielanie opinii i porad prawnych; Burmistrzowi, Z-cy Burmistrza, Skarbnikowi, Sekretarzowi oraz samodzielnym pracownikom.
  • Informowanie Burmistrza, jego Zastępcy, Sekretarza i Skarbnika o:
    • zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie działalności Urzędu,
    • uchybieniach w działalności urzędu w zakresie przestrzegania prawa i skutkach tych uchybień.
  • Nadzór prawny nad egzekucją należności urzędu.
  • Opiniowanie pod względem prawnym projektów uchwał Rady Miejskiej oraz parafowanie zawieranych umów.
  • Reprezentowanie Gminy przed Sądami Powszechnymi.

Podmiot publikującyUrząd Miejski w Tyczynie
WytworzyłUrząd Miejski w Tyczynie2008-03-14
Publikujący Andrzej Siwiec 2008-03-14 00:00