Przejdź do treści
Urząd Miejski w Tyczynie
Herb Tyczyna
bip.gov.pl

Obwieszczenie o wszczęciu postępowania administracyjnego i wystąpieniu do organów opiniujących w sprawie wydania decyzji środowiskowej

Burmistrz Tyczyna
ul. Rynek 18
36-020 Tyczyn
Tyczyn, dnia 12.08.2025 r.

RGO.6220.1.1.2025                                                
 
 
OBWIESZCZENIE
o wszczęciu postępowania administracyjnego
i wystąpieniu do organów opiniujących
 
 
            Zgodnie z art. 61 § 4 i art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j.Dz.U.2024.572 ze zm.) oraz art. 73 ust. 1 ustawy i art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu  informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j.Dz.U.2024.1112 ze zm.) – zwanej dalej ustawą OOŚ

zawiadamiam strony postępowania,
 
że na wniosek z dnia 02.06.2025 r. z poźn. uzupełnieniami Pana Waldemara Trzyna i Pana Józefa Trzyna prowadzących działalność gospodarczą w formie spółki cywilnej pod nazwą FPUH KRUSZ-TRANS s.c. Borek Stary 144, 36-020 Tyczyn zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji środowiskowej dla przedsięwzięcia pn.: „Punkt zbierania i przetwarzania odpadów budowlanych na części działek nr ewid. 1288, 1290 położnych w m. Kielnarowa gm. Tyczyn wraz z podręcznym magazynem surowców z kopalni odkrywkowej”.

Przedmiotowa inwestycja należy do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, określonych w § 3 ust. 1 pkt. 83a,  § 3 ust. 1 pkt. 83b, § 3 ust. 1 pkt. 82 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. (Dz.U.2019.1839) w sprawie w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko.

Zgodnie z art. 64 ust. 1 ustawy OOŚ w dniu 12.08.2025 r. Burmistrz Tyczyna wystąpił do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Rzeszowie, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Rzeszowie oraz Dyrektora Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie – Zarząd Zlewni w Krośnie  w sprawie wydania opinii dotyczącej przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.  

Zgodnie z art. 10 Kpa, strony mają prawo do czynnego udziału w każdym stadium postępowania, w tym prawo do przeglądania akt sprawy, uzyskania wyjaśnień oraz składania wniosków dowodowych w postępowaniu wyjaśniającym. Z aktami sprawy można zapoznać się w siedzibie Urzędu Miejskiego w Tyczynie ul. Rynek 18, 36-020 Tyczyn, I piętro pok. 24, od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30.

Zgodnie z art. 35 §5 Kpa do terminów załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.

Stosownie do art. 41 § 1 Kpa strony oraz ich przedstawiciele i ich pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swojego adresu, w tym adresu elektronicznego. W razie zaniedbania tego obowiązku, doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny.

Ponieważ w powyższej sprawie liczba stron postępowania przekracza 10, zgodnie z art. 74 ust. 3 ustawy OOŚ ma zastosowanie art. 49 KPA, przewidujący powiadomienie stron o czynnościach postępowania przez Obwieszczenie – zawiadomienie uważa się dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.
 
 
 
 
                                                           Janusz Błotnicki     
                                                        Burmistrz Tyczyna
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Obwieszczenie udostępniono                                                                           
w Biuletynie Informacji Publicznej                                                                              
i tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Tyczynie                                                               
w dniu 13.08.2025 r.
 
 
 
 
 
 


KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”) oraz art. 2a. § 1 Kodeksu Postępowania Administracyjnego informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych.
Poniższe zasady stosuje się począwszy od 25 maja 2018 roku.

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Miejskim w Tyczynie w związku z prowadzonymi postępowaniami jest Burmistrz Gminy Tyczyn, 36-020 Tyczyn, ul. Rynek 18, NIP: 8131013906. 
  2. Jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w zakresie działania Administratora, a także przysługujących Pani/Panu uprawnień, może się Pani/Pan skontaktować się z powołanym Inspektorem Ochrony Danych, Panem Tomaszem Mielech, za pomocą adresu daneosobowe@tyczyn.pl
  3. Administrator danych osobowych – Gmina Tyczyn - przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie obowiązujących przepisów prawa tj. w szczególności: art. 1, 2, 50 § 1, 60 § 1, 65 § 1, 122a, 217, 221, 227, 231 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego oraz w oparciu o właściwe przepisy prawa materialnego tj. ustaw szczególnych regulujących prowadzone postępowania.
  4. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą, zależnie od charakteru sprawy, w celu/celach: –:
    • Prowadzenia postępowania przed Administratorem w należących do jego właściwości sprawach indywidualnych rozstrzyganych w drodze decyzji administracyjnych albo załatwianych milcząco;
    • Prowadzenia postępowania w sprawach wydawania zaświadczeń;
    • Nakładania lub wymierzania administracyjnych kar pieniężnych lub udzielanie ulg w ich wykonaniu;
    • Prowadzenia postępowania w sprawie skarg i wniosków;
    • Wzywania Państwa do udziału w podejmowanych czynnościach i do złożenia wyjaśnień lub zeznań osobiście;
    • Wszczynania postępowania na Państwa wniosek lub z urzędu;
    • Rozpoznawania Państwa skarg dotyczących w szczególności zaniedbania lub nienależytego wykonywania zadań przez Administratora lub pracowników Administratora naruszenia zasady praworządności (legalizmu) lub Państwa interesów, a także przewlekłego lub biurokratycznego załatwiania spraw.
  5. W związku z przetwarzaniem danych w celach o których mowa w ustępie poprzedzającym, odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
    • Inne organy administracji publicznej, w szczególności w przypadku: wezwania Państwa do złożenia wyjaśnień lub zeznań albo do dokonania innych czynności, związanych z toczącym się przed Administratorem postępowaniem, kiedy zamieszkują lub przebywają Państwo w innej gminie lub mieście; w przypadku przekazania ze względu na właściwość rzeczową lub miejscową Państwa sprawy do innego właściwego organu administracji publicznej;
    • Inni uczestnicy postępowania w przypadku kiedy wymagają tego przepisy prawa, Administrator zawiadomi wszystkie osoby będące stronami lub posiadające interes prawny w sprawie;
    • Podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Administratorem przetwarzają dane osobowe dla których administratorem danych osobowych jest Gmina Tyczyn.
    • Operatorzy systemów teleinformatycznych, z których to systemów teleinformatycznych Administrator może uzyskiwać dane takie jak np. informacje dotyczące numerów ewidencyjnych nieruchomości z systemu teleinformatycznego GEO INFO.
  6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w ust. 4, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa, tj. w szczególności przepisy ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz aktach wykonawczych do tej ustawy.
  7. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia:
    • prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;
    • prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
    • prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym), w przypadku gdy:
    • dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
    • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,
    • osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,
    • dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,
    • dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;
    • prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych – w przypadku, gdy:
    • osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych,
    • przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia,
    • Administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,
    • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych, do czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
    • prawo do przenoszenia danych – w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
    • przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez tą osobę,
    • przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany;    
    • prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych – w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
    • zaistnieją przyczyny związane z Pani/Pana szczególną sytuacją, w przypadku przetwarzania danych na podstawie zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej przez Administratora,
    • przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą jest dzieckiem. 
  8. W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu przez Administratora Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. 
  9. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji, gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa. Skutkiem braku podania danych będzie brak możliwości załatwienia sprawy zgodnie ze złożonym wnioskiem / żądaniem.
  10. Pani/Pana dane nie będą przedmiotem decyzji wydawanych w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.


 
powrot
Podmiot publikującyUrząd Miejski w Tyczynie
WytworzyłBarbara Popowicz - inspektor2025-08-12
Publikujący Andżelika Libertowicz 2025-08-13 08:06
Urząd Miejski w Tyczynie
Urząd Miejski w Tyczynie, Rynek 18, 36-020 Tyczyn , tel. (0-17) 22-19-310 , e-mail: sekretariat@tyczyn.pl
Wygenerowano: 13 grudnia 2025r. 22:51:51
[ X ]
Nowe zasady dotyczące cookies W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.